پنجشنبه 10 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدیرعامل موسسه خانه کتاب: تصمیمی برای کاهش سکه‌های جوایز ادبی نداریم، مهر

مدیرعامل موسسه خانه کتاب با رد نگرانی درباره توقف جوایز ادبی گرانبهایی مانند جلال آل‌احمد و کتاب سال به دلیل افزایش بهای سکه، تاکید کرد: تصمیمی برای کاهش سکه‌های جوایز ادبی نداریم.

علی شجاعی صائین در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره احتمال کاهش جوایز نقدی آثار برگزیده جشنواره‌های ادبی ملی به دلیل گران شدن سکه‌های مختلف بهار آزادی، گفت: تصمیمی برای تغییر جوایز نداریم.

وی افزود: مبنای ما برای برگزیدگان جوایز ملی سکه بهار آزادی است و فکر می‌کنم این شیوه صحیح است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدیرعامل موسسه خانه کتاب تاکید کرد: ما در موسسه خانه کتاب به عنوان متولی این جوایز تا این لحظه تصمیمی برای تغییر آن نگرفته‌ایم و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد هم تصمیمی برای تغییر مبنای جوایز ندارد.

شجاعی درباره تاثیر نوسانات قیمت سکه در بازار بر برگزاری جوایز هم گفت: جوایز ادبی بحمدالله برگزار می‌شود و مشکلی در زمینه تامین منابع مالی نداریم و اگر هم مشکلی داشته باشیم، تحمل می‌کنیم!

سخنان مدیرعامل خانه کتاب به عنوان متولی موسسه برگزارکننده جوایزی مانند کتاب سال، کتاب فصل، جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی و جشنواره‌هایی از قبیل نقد کتاب و گام اول در حالی است که ارزش سکه‌ بهار آزادی به عنوان مبنای این جوایز دائماً در نوسان و عموماً در حال افزایش است که این افزایش در روزهای اخیر بسیار چشمگیر بوده است به طوری که هم‌اکنون سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 319 و طرح جدید311، نیم سکه 156 و ربع سکه 79 هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

این در حالی است که به عنوان مثال به هر کدام از برگزیدگان بخش‌های پنجگانه جایزه جلال آل‌احمد می‌بایست 110 و به نفرات شایسته تقدیر آن 25 سکه بهار آزادی تعلق گیرد. جایزه برگزیدگان جایزه ملی کتاب سال هم 50 سکه بهار آزادی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016