جمعه 11 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وجود بیش از 950 هزار کودک متاهل در کشور، ایلنا

یک فعال حقوق کودک گفت: متاسفانه براساس آمارهای رسمی بیش از 950 هزار کودک متاهل در کشور وجود دارد که 85 درصد آنها دختر هستند.

محمدبنیازاده با اعلام اینکه در مورد همسران کودک یا کودک همسرها آمارهای گوناگونی وجود دارد تا کید کرد: منابع رسمی حکایت از وجود 900 تا 950 هزار کودک همسر در کشور دارد این در حالی است که چنین اتفاقاتی در حوزه کودکان برخلاف کنوانسیون بین‌الملل حقوق کودک است.

او با بیان اینکه آمارهای غیر رسمی به واقعیتهای دیگری در این حوزه اشاره دارد، ادامه داد: قانون از یک سو کودک را زیر 11 سال می‌داند و آن را در فرایند انتخابات، فاقد توانایی تفکر، ‌تعقل و تصمیم گیری برای انتخاب کاندیدا می‌داند اما سن ازدواج در کشور از سنین 9تا 13 سالگی تعریف می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عضو کانون فرهنگی - حمایت کودکان کار ادامه داد: سن کودک در زمان رای دادن مطابق با استانداردهای بین‌المللی و قانونی تعریف می‌شود اما با وارد شدن به حوزه کار، کودکان 15 تا 18 سال بنا به شرایطی می‌توانند کار کنند و منافع کودک نادیده گرفته می‌شود این درحالی است که به مقاوله نامه منع بدترین اشکال کار برای کودکان توجه نشده و نظارتی نیز بر مشاغل سخت کودکان زیر 18 سال وجود ندارد.

به گفته بنیازاده متاسفانه دختران کم سن و سال و متاهل درکشور به جای کودکی کردن، نشاط، ورزش و تحصیل باید در موقعیت یک همسر و شریک جنسی ایفای نقش کرده و تمام مسوولیت‌های خطیر همچون خانه داری را عهده دار شود در حالی که تجربه بارداری و زایمان‌های پرخطر که در این سن برکودکان تحمیل می‌شود، عوارض و خطرات زیادی برای آنها و حتی فرزندانشان دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016