جمعه 11 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مریل استریپ نقش مارگارت تاچر را بازی می‌کند، خبرآنلاین

بازیگر آمریکایی برنده اسکار برای حضور در فیلمی زندگی‌نامه‌ای درباره نخست وزیر پیشین و جنجالی انگلیس در حال مذاکره است.

به گزارش خبرآنلاین، مریل استریپ در صورت توافق با بازی در فیلم «تاچر» بار دیگر با فیلایدا لوید کارگردان موزیکال «ماما میا!» همکار می‌شود.

جیم برودبنت هم برای بازی در نقش دنیس، همسر مارگارت تاچر در حال مذاکره است، فیلمی که با مشارکت شرکت پاته و بی‌بی‌سی فیلمز ساخته می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




داستان فیلم «تاچر» سال 1982 روی می‌دهد و وقایع 17 روز پیش از آغاز جنگ فالکلند و تلاش تاچر برای حفظ موقعیت خود را به تصویر می‌کشد. جنگ بریتانیا و آرژانتین بر سر مالکیت جزایر فالکلند در آمریکای جنوبی دو ماه و نیم طول کشید و در نهایت با پیروزی بریتانیا به پایان رسید.

محبوبیت تاچر پس از پیروزی در این جنگ بیشتر شد و او یک دوره دیگر به عنوان نخست وزیر انگلیس برگزیده شد. «تاچر» بر اساس فیلمنامه‌ای از برایان فیلیس ساخته می‌شود.

در صورت قطعی شدن قرارداد، تاچر مطرح‌ترین شخصیت واقعی خواهد بود که استریپ تاکنون نقشش را بازی کرده است. او پیش از برای حضور در نقش شخصیت‌هایی چون کارن سیلک‌وود، سوزان اورلین و جولیا چایلد نامزد اسکار شده است.

فیلایدا لوید کارگردان «تاچر» بیشتر برای کار خود در اپرا شهرت دارد. او دو سال پیش فیلم «ماما میا!» را با بازی استریپ و بر اساس نمایشی موزیکال در برادوی کارگردانی کرد که بیش از 600 میلیون دلار در دنیا فروش داشت.

استریپ که متولد 1949 در ایالت نیوجرسی است، با دریافت دو جایزه اسکار و در مجموع 16 مورد نامزدی رکوردار است. او سال 1980 با فیلم «کریمر علیه کریمر» برنده اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شد و سال 1983 با «انتخاب سوفی» اسکار بهترین بازیگر زن را برد.

«شکارچی گوزن»، «زن ستوان فرانسوی»، «سیلک‌وود» «از آفریقا»، «یک فریاد در تاریکی»، «پل‌های مدیسن کانتی»، «اقتباس»، «شیطان پرادا می‌پوشد»، «شک» و «جولی و جولیا» از دیگر فیلم‌های اوست.

مارگارت تاچر متولد 1925 از 1975 تا 1990 رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا و از 1979 تا 1990 نخست وزیر انگلیس بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016