جمعه 11 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زنان ایرانی 10سال زودتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند، فارس

دبیر علمی سومین کنگره سرطان سینه گفت: سالانه 7 هزار زن ایرانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند و اکنون حدود40 هزار نفر در کشور به بیماری سرطان سینه مبتلا هستند و سن ابتلا به این بیماری در زنان ایرانی 10 سال از کشورهای پیشرفته پایین‌تر است.

احمد کاویانی امروز در سومین کنگره سرطان سینه که در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد افزود: سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جهان است و مطابق آمار سازمان جهانی بهداشت میزان بروز این بیماری رو به افزایش است. وی گفت: در کشور ما سالانه حدود 7 هزار مورد سرطان سینه تشخیص داده می‌شود که به دلیل شیوع این بیماری در سنین پایین‌تر نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی بار مالی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی زیادی را ایجاد می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی اضافه کرد: هزینه درمان این بیماری در کشور ما بالاست به خصوص که سرانه سلامت کشور نسبت به کشورهای توسعه یافته کمتر است. ابتلا به این بیماری و درمان‌هایی که برای آن صورت می‌گیرد موجب جذب مقادیر قابل توجهی از بودجه سلامت کشور می‌شود که این مسئله موجب شده است سیاستگذاران به این موضوع بیشتر بپردازند.

وی گفت: در کشور ما سن شیوع این بیماری کاهش پیدا کرده است و سن شیوع آن 10 تا 12 سال از کشورهای توسعه یافته کمتر است. نکته مهم این است که بعضی از افراد زمانی به متخصص مراجعه می‌کنند که بیماری در مرحله بالاتری قرار دارد و حدود 65 درصد بیمارانی که در کشور تشخیص داده می‌شوند بیماری از محدوده پستان گذشته و به ناحیه زیربغل انتشار یافته که این بیماری در کشورهای پیشرفته 30درصد و در کشورهایی که غربالگری سرطان سینه دارند زیر 15 درصد است.

دبیر علمی سومین کنگره سرطان سینه افزود: 85 درصد از سرطان های سینه را می‌توان با یک معاینه ساده تشخیص داد. اگر سیستم غربالگری در کشور وجود داشته باشد. 70درصد موارد ابتلا به این بیماری در زمان مناسب و در مراحل اولیه با معاینه و دستگاه ماموگرافی در زمانی که هنوز تومور قابل لمسی وجود ندارد تشخیص داده می‌شود که این موفقیت درمان را زیاد و هزینه درمان را کاهش می‌دهد. کاویانی گفت: سن ابتلا به سرطان سینه در کشورهای غربی بین 50 تا 60 سال است که در ایران بین 40 تا 50 سال می رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016