جمعه 15 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لطفي ناگفته‌هاي ارتباط كاري‌اش با شجريان را بازگو مي‌كند، ايسنا

محمدرضا لطفي در برنامه‌ اين هفته‌اش در راديو فرهنگ از ناگفته‌هاي ارتباط كاري‌ خود با محمدرضا شجريان مي‌گويد. همچنين داوود رشيدي در برنامه «هفت اقليم» حاضر مي‌شود تا درباره نمايش در حال اجراي «منهاي دو» صحبت كند.

نيلوفر زنديان، مدير گروه فرهنگ و هنر راديو فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس راديو ايسنا، با اعلام خبر بالا به توليد و پخش دو برنامه با اجراي محمدرضا لطفي اشاره كرد و گفت: «تاريخ موسيقي ايران به روايت استاد محمدرضا لطفي» عنوان يكي از اين برنامه‌هاست كه روزهاي پنج‌شنبه ساعت 9 و 30 دقيقه تا 10 صبح به روي آنتن مي‌رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي اين برنامه را پرشنونده دانست و افزود: استاد لطفي يكي از قطب‌هاي حوزه موسيقي محسوب مي‌شوند و اين روزها برنامه ايشان به بخش جنجالي خود نزديك شده‌است.

زنديان اعلام كرد: در برنامه پنجشنبه اين هفته «تاريخ موسيقي ايران به روايت محمدرضا لطفي»، ناگفته‌هايي از همكاري محمدرضا لطفي با محمدرضا شجريان در دوره انقلاب اسلامي بازگو مي‌شود.

او گفت: اين برنامه به مقطعي از دوره تاريخي رسيده‌است كه گروه شيدا شكل گرفته و اين اتفاق مقارن با جريان 17 شهريور است.

او درباره ديگر برنامه محمدرضا لطفي در راديو فرهنگ گفت: اين برنامه هر شنبه ساعت 14 و 30 دقيقه الي 15 به روي آنتن مي‌رود و معرفي دستگاهاي ايراني و گوشه‌هاي موسيقي ايران وقابليت‌ها و ويژگيهاي هر كدام از اين دستگاه‌ها و اينكه بيشتر در كدام مناطق مورد توجه بوده‌اند مدنظر قرار گرفته است.

وي ادامه داد: اين برنامه بحث‌هاي جذابي را براي علاقمندان موسيقي عنوان مي‌كند و استاد لطفي در كنار توزيع دستگاههاي ايراني، خود به اجراي هر كدام از آنها مي‌پردازد.

مدير گروه فرهنگ و هنر راديو فرهنگ همچنين به پخش برنامه‌ي «نگارستان» اشاره كرد و گفت: در اين برنامه جريان تاريخي در حوزه خوشنويسي به كارشناسي كاوه تيموري براي شنوندگان بازگو مي‌شود.

او بر تنوع كارشناسان برنامه‌هاي راديو فرهنگ تاكيد كرد و گفت: تخصص هر كدام از اين اساتيد به يك مقطع تاريخي برمي‌گردد؛ بنابراين با ورود به مقطع تاريخي ديگر، كارشناسان جديدي وارد برنامه‌ها مي‌شوند.

او درباره برنامه «هفت اقليم» راديو فرهنگ نيز گفت: اصرار ما در اين برنامه طرح مباحث روز فرهنگي و هنري است.

زنديان اعلام كرد: در برنامه روز شنبه «هفت اقليم» داوود رشيدي حاضر مي‌شود و درباره نمايش «منهاي دو» صحبت مي‌كند.

مدير گروه فرهنگ و هنر راديو فرهنگ در ادامه گفت:‌ سياستهاي شبكه فرهنگ نسبت به ديگر شبكه‌ها متمايز است و هم آقاي صوفي(معاون صدا) و هم خود آقاي كاظم‌زاده(مدير شبكه) تاكيد دارند كه شبكه فرهنگ به عنوان شبكه مرجع، در ساختار و مهندسي فرهنگي فعاليت كند.

زنديان در پايان گفت: اين نگرش به ما امكان مي‌دهد كه ازبرنامه‌ساز بخواهيم جديدترين موضوعات روز را بررسي كند و نگاه تحليلي به اتفاقات فرهنگي هنري داشته باشد. سعي ما بر اين است كه با جريانهاي فرهنگي روز همسو باشيم و كمتر به سراغ موضوعات مسكوت و خنثي برويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016