سه شنبه 19 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عزت‌الله انتظامی: مگر دولت بودجه فرهنگ را نداده که بودجه خانه‌تئاتر را نمی‌دهند، ايلنا

خانه‌تئاتر علاوه بر آنکه سی ميليون تومان از بودجه سال گذشته خود را دريافت نکرده؛هنوز موفق نشده بودجه سال ۸۹ را برای خود محقق کند. پيگيری‌های اعضای هيات‌مديره اين خانه هم تاکنون به جايی نرسيده‌است. انتظامی که سوالات بسياری از مديران برای عدم پرداخت بودجه دارد، تاکيد کرد اين بودجه مصوب مجلس است و بايد پرداخت شود.


ايلنا: عزت‌الله انتظامی(رئيس هیأت مديره خانه تئاتر ايران) گفت: ما تاکنون هيچ بودجه‌ای برای خانه تئاتر دريافت نکرده‌ايم. اصلا نمی‌دانيم بايد چه کار کنيم. تاکنون از محل ديگری هم درآمدی نداشته‌ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: می‌خواهم از مسوولان بپرسم چرا بودجه خانه تئاتر را تاکنون پرداخت نکرديد؟! مگر دولت؛ بودجه را به شما نداده است، پس چرا شما پول ما را نمی‌دهيد؟ اگر کميسيون فرهنگی مجلس دستور داده که اين بودجه برای موسسات فرهنگی و هنری وجود داشته باشد و به موقع نيز پرداخت شود، چرا با تاخير اين کار را انجام می‌دهيد؟!
رئيس هیأت مديره خانه تئاتر اظهار کرد: چرا وقتی مساله کمبود بودجه پيش می‌آيد، در وهله نخست هرآنچه مرتبط با فرهنگ و هنر است، تحت فشار قرار می‌گيرد؟! آيا جز به اين دليل است که برخی از مديران و مسوولان نسبت به فعاليت‌های هنری بی‌توجه هستند؟! درواقع بهتر است بگوييم اگر متوجه اين امور بودند که ما با چنين مشکلاتی روبرو نبوديم.
وی ادامه داد: البته مساله؛ فقط بودجه خانه تئاتر نيست. بودجه خانه تئاتر تنها بخشی از مساله تئاتر کشور است. به هرحال ما بودجه خانه تئاتر را می‌گيريم و اصلا نمی‌توانند آن را به ما ندهند چون اين بودجه؛ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است.
انتظامی اضافه کرد: باهمه محدوديت‌های مالی که با آن دست به گريبان هستيم، با پول‌های حق عضويت اعضای خانه تئاتر، توانسته‌ايم سالنی درست کنيم و زيرسازی آن را هم تمام کرديم و سالن تئاتر ساختيم، اما الان به دنبال کسی هستيم که کمک کند، آن را تمام کنيم و از آن استفاده کنيم.
وی ادامه داد: اين سالن متعلق به خانه تئاتر و اعضای آن است و ما با همه وضعيتی که بودجه ما را نمی‌دهند، چنين کاری را انجام داده‌ايم؛ اما بايد يک نفر اعم از شهردار يا هر ارگان و سازمان ديگری پيدا شده و بانی خير شود که اين کار را به سرانجام برسانيم.
انتظامی در پايان گفت: من فقط يک سوال دارم الان پنج ماه از سال گذشته، پس چرا بودجه خانه تئاتر در سال ۸۹ پرداخت نشده است؟ مگر قسمت اول بودجه ارديبهشت ماه نبايد پرداخت می‌شده، پس چرا بودجه ما را نمی‌دهند؟ آيا کسی نبايد پاسخگو باشد؟ ما از مديران تئاتری می‌خواهيم که بودجه خانه تئاتر را مرتب پرداخت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016