شنبه 6 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تنديس اسکار یک عمر دستاوردهنري به کاپولا اهدا مي شود، ایلنا

بنا به اعلام مسؤلان آکادمی علوم و هنر تصاویر متحرک، قرار است در مراسم آینده اسکار به «فرانسیس فورد کاپولا» کارگردان نامدار ایتالیایی و سازنده سه گانه مشهور «پدرخوانده»، جایزه یک عمر دستاورد اهدا شود.
به گزارش ايلنا به نقل از رویترز – کاپولای 71 ساله که پیش از این برنده 5 جایزه اسکار شده که فیلم های معروف دیگری مثل «اینک آخرالزمان» و «گفتگو» را در کارنامه حرفه ای خود دارد، قرار است جایزه یادبود «اروینگ تالبرگ» را دریافت کند. این جایزه طی یک ضیافت شام در ماه نوامبر و پیش از مراسم اصلی اسکار که در ماه فوریه 2011 برگزار می شود، به کاپولا اهدا خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جایزه یک عمر دستاورد به تهیه کننده خلاقی اهدا می شود که مجموع آثارش بازتاب دهنده تولید مداوم فیلم های با کیفیت بالا است. کاپولا بیشتر 5 جایزه اسکارش را برای ساخت سری فیلم های پدرخوانده به دست آورده است. داستان این فیلم ها که بر اساس یک رمان ساخته شده اند، درباره یک خانواده جنایتکار ایتالیایی-آمریکایی در دهه 1940 و 1950 است.

کاپولا همچنین در شروع فیلمسازی «جورج لوکاس» نقش اساسی داشته است چون او تهیه کننده دو قسمت اول سری فیلم های جنگ ستارگان به نام «THX 1138» و «دیوارنگاشته های آمریکایی» بوده است. «ژان لوک گدار» فیلمساز افسانه ای فرانسه و «الی والاچ» بازیگر 94 ساله و «کوین براؤنلو» مستند ساز، از دیگر برندگان اسکار افتخاری هستند. «تام شراک» رئیس آکادمی اسکار در بیانیه ای گفت: "هر یک از این سینما گران بر روی مخاطبان سینما در سطح جهان تأثیر گذاشته اند، و با کار های خود بر روی صنعت سینما تأثیر گذار بوده اند. تجلیل از دستاورد های خارق العاده و نقش مثبت شان در سینما برای ما یک افتخار است."

اما تاكنون مسولان اسكار نتوانستند ژان لوک گدار را پیدا کنند و این خبر را که قرار است یک اسکار افتخاری بگیرد، به اطلاعش برسانند!گودار که شهروند سوئیس و زاده پاریس است، ضد هالیوودی بودنش شهره خاص و عام است.

او همچنین بنا به گفته یکی از نزدیکانش با پرواز مخالف است و از پرواز های طولانی خودداری می کند چون اجازه ندارد سیگار بکشد! تمام این نشانه ها گواه بر این هستند که گودار 79 ساله برای دریافت جایزه خود در مراسم اهدای آن حاضر نخواهد شد. آدری هپبورن هم در سال 1993 قبل از آن که جایزه افتخاری اش به دستش برسد از دنیا رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016