شنبه 6 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: هنرمندان تحت تاثير تشويقهاي بيگانگان قرار نگيرند، ایلنا

سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور در جمع نمازگزاران نماز جمعه تهران ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات در ماه رمضان به بيان برنامه‌ها و اهداف فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پرداخت.

به گزارش خبرنگار ايلنا، حسيني كه به عنوان سخنران پيش از خطبها سخن مي گفت در وصف ماه مبارك رمضان و شان نزول قرآن گفت: ما در آستانه ليله‌القدر هستيم كه در آن آسمان و زمين با هم پيوند خورده‌اند و تقدير و سرنوشت جوامع و اشخاص در اين شب مشخص مي‌شود. اميدوارم خداوند در اين ليالي مقدس شكوه، شوكت و عزت نظام اسلامي ايران را رقم بزند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حسيني افزود: ما هر چه پيشرفت و عزت داريم از سايه قرآن كريم داريم و قطعا قرآن در بين ايرانيان هيچ‌گاه مهجور نخواهد ماند و طبق روايت شريفه هرگز پيامبر خدا از ما دلگير نخواهد شد.

وزير ارشاد ادامه داد: قرآن كلام روشنگري است آن‌گاه كه در جامعه وقت عربستان نازل شد، قلب افراد عامي را روشن كرد آنان با شنيدن كلام خدا تحت تاثير قرار مي‌گرفتند و بر اعتمادشان و ايمانشان به خداوند افزوده مي‌شد. آنچنان‌كه در سوره آل عمران به آن اشاره شده است، در زماني كه مشركين بر عليه مسلمانان اجماع كرده و به جنگ برخاستند. خداوند آنان را به ايمان، دعوت كرده است.

وي گفت: امروزه نيز اجماع جهاني آمريكا، صهيونيسم و .... با صدور قطعنامه‌ها و محدوديت‌هاي ديگر بر عليه ايران در جريان است و هنوز مي‌گويند روي ميز ما گزينه نظامي وجود دارد. اما اين تهديدات ايرانيان را نمي‌ترساند بلكه روز به روز ايمانشان قوي‌تر خواهد شد.

حسيني اضافه كرد: مردم ما ضمن حفظ صيانت از مرزهاي ايران از حمايت مظلومين جهان از جمله مردم فلسطين، افغانستان و حتي سيل‌زدگان پاكستان، فروگذار نمي‌شود. چرا كه طبق روايت شريفه اگر فرياد كمك شخصي را بشنويم و اجابت نكنيم، مسلمان نيستيم.

وي ضمن تكريم ياد شهيد رجايي و باهنر به همه كارگزاران دولت‌هاي پيشين در هفته دولت گفت: اميدواريم دولت ما كه دولت اقدام است، وظايف خود را به نحو احسن انجام دهد و در مقابل زياده‌خواهي‌هاي غربيان، خواسته‌هاي ملت شريف، مقام رهبري و امام (ره) را متحقق كند.

وزير ارشاد افزود: خوشبختانه روز به روز در زمينه‌هاي علمي، آموزشي و صنعتي در گوشه‌ گوشه ايران شاهد پيشرفت و تحول هستيم حتي در همين ايام پروژه‌هاي متعدد خانه‌سازي، سدسازي، راه‌سازي و .... در حال انجام است. اما عده‌اي همواره قصد داشته‌اند آمارهاي رسمي اعلام شده را مورد تشكيك قرار دهند چون از ابتدا دولت را ناكارآمد مي‌دانستند اما مردم خود اقدامات صورت گرفته را مي‌بينند و لمس مي‌كنند. حتي در سال‌ گذشته با وجود رخداد اتفاق‌هاي پس از انتخابات مردم هرگز از اقدامات دولت غافل نماندند.

وي خاطر نشان كرد: تهديداتي كه اخيرا از سوي غربيان عليه ايران در حال جريان است. به اميد خدا نمي‌تواند در مقابل ايمان مردم ايران تاثيرگذار باشد و ما سعي خواهيم كرد از اين فرصت پيش آمده براي ايجاد خوداتكايي و خودباوري استفاده كنيم. در اين راستا شايسته است وزرا در رسانه‌ها حضور پيدا كنند و به شرح برنامه‌ها و موفقيت‌هاي خود بپردازند تا از اين طريق اين روحيه در مردم متجلي شود.

حسيني در بخش ديگري از سخنانش اشاره كرد: طبق كلام حضرت علي (ع) نگاه به ديگران بايد طوري باشد كه ديگران را برادران و خواهران و يا هم‌نوعان خود بشماريم اما غربياني كه پايه‌هاي فكري‌شان بر امونيسم استوار شده و معتقد هستند در جهان يا بايد گرگ بود و دريد و يا توسط گرگ‌ها دريده شد، اين مفاهيم قابل فهم نيست.

وي در مورد اقدامات فرهنگي صورت گرفته توسط دولت دهم گفت: دولت دهم با رويكرد فرهنگ اسلامي خدمات خود را ارائه مي‌كند و در سفرهاي استاني با تخصيص بودجه‌ها سعي در اين دارد تا مظلوميت فرهنگي كه پيش از اين در بخش‌هاي مختلف كشور وجود داشت را از ميان بردارد.

وزير ارشاد افزود: در اين ايام هر شب ده‌ها هزار علاقه‌مند به قرآن كريم در مصلي حاضر شده و در گرايش‌هاي مختلف هنري آثار متعددي به معرض ديد بازديدكنندگان گذاشته شده است. همه هنرمندان بايد بدانند كه مي‌توان با اتكا به مفاهيم والاي قرآني آثار هنري ارزشمندي را ساخت كه نظر جهانيان را به خود جلب كند.

وي گفت: همچنين مجموعه جشنواره‌هاي آيات قرآني را در 22 رشته در آينده خواهيم داشت كه در همين راستا صورت خواهند گرفت. در زمينه قرآن نيز قصد داريم با برگزاري مسابقات، اعزام قاريان و برگزاري كلاس‌هاي آموزشي براي علاقه‌مندان اقدامات مفيدي را صورت دهيم.

حسيني ادامه داد: در مقوله شعر و ادب نيز كارهاي خوبي انجام شده است. سال گذشته شاهد برگزاري همايش شاعران ايران و جهان بوديم كه رويكرد اصلي‌اش معرفي بزرگان و اديبان گذشته و معاصر بوده و براي امسال نيز اقدامات قابل توجهي در اين راستا در دست اقدام است.

وي در مورد اقدامات انجام شده در استان‌ها اشاره كرد: برگزاري جشنواره‌ها، نمايشگاه‌ها، رسانه‌هاي ديجيتال و .... از جمله اتفاقات خوبي است كه در حال انجام است. ما اميدواريم با بها دادن به بخش‌هاي فرهنگي مختلف زمينه ايجاد يك جهت بنيادين در حوزه فرهنگ را ميسر كنيم.

حسيني با اشاره به جايگاه خبرنگاران و هنرمندان گفت: اقدامات خوبي براي حمايت از خبرنگاران و هنرمندان در زمينه بيمه و وام مسكن انجام شده است و اين اقدامات ادامه خواهد داشت. اما ما از هنرمندان انتظار داريم در راستاي اهداف نظام كوشا باشند.

وي در پايان اضافه كرد: اين‌طور نباشد كه هنرمندي تحت تاثير تشويق‌ها و كف‌زدن‌هاي آن‌طرفي‌ها قرار گيرد و حرف‌هايي بزند و پس از چندي بازگردد و با خواهش و تمنا خواستار فعاليت و پخش آثارش در ايران باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016