شنبه 24 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعداد مادران باردار معتاد در حال افزايش است، ايلنا

ـ گرايش زنان به مواد مخدر نيز در حال افزايش است چرا که رواج باورهای غلط در جامعه مانند درمان چاقی، افسردگی و ... آنها را به سمت مصرف مواد روان‌گردان سوق می‌دهد
ـ ده درصد از زنان باردار درگير اعتياد هستند.


ايلنا: مدير «موسسه جوانه اميد دوباره» با اعلام اينکه اگرچه در حال حاضر تعداد مادران بارداری که درگير اعتياد هستند زير ده درصد بوده اما رشد آن غيرقابل کتمان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محمدرضا حاجيلو در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به مواد مخدر روان‌گردان در کشور تاکيد کرد: مواد اعتيادآور فعلی، همچون مواد سنتی، وابستگی جسمی اوايل مصرف ندارند و فرد به مرور زمان و با افزايش دفعات مصرف، درگير اعتياد می‌شود.
اين روانشناس با اعلام اينکه تغيير نوع مواد مخدرو مصرف باعث شده که خانواه ها سه يا چهار سال بعد از اعتياد فرزندانشان، مسايل را به مراکز درمانی ترک اعتياد گزارش کرده و به مشکل فرزند خود پی ببرند، تصريح کرد: اطلاع‌رسانی و آشنا کردن خانواده‌ها با تبعات مصرف مواد اعتيادآور جديد و روان‌گردان، آنها را نسبت به تغيير رفتار فرزندانشان حساس کرده و می‌توانند جلوی پيش‌روی اعتياد اعضای خانواده را گرفته و از تبعات بعدی پيشگيری کنند.
مدير موسسه «جوانه اميد دوباره»‌ به تاثير برگزاری جلسات سخنرانی برای خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: سخنرانی‌های دوره‌ای و کوتاه مدت برای فرزندان و خانواده‌هايشان در کنار ساير اقدامات پيشگيرانه اثرات بسزايی دارد اما اگر تمام اقدامات پيشگيرانه، به سخنرانی‌های دوره‌ای ختم شود، فايده‌ای ندارد.
حاجيلو در ادامه گفت: در حال حاضر آقايان گرايش بيشتری به مصرف مواد روان‌گردان در کشور دارند اما می‌توان اعلام کرد که گرايش زنان به مواد مخدر نيز در حال افزايش است چرا که رواج باورهای غلط در جامعه مانند درمان چاقی، افسردگی و ... آنها را به سمت مصرف مواد روان‌گردان سوق می‌دهد.
مدير موسسه «جوانه اميد دوباره» ادامه داد: در حال حاضر ده درصد از زنان باردار درگير اعتياد هستند اما رشد اين معضل بالای ۱۵ درصد بوده و در حال افزايش است.
اين روان‌شناس خطاب به زنان بارداری که بنا به هر دليلی درگير مواد مخدر هستند تاکيد کرد: قبل از آغاز دوران شيردهی و يا طی شدن دوران بارداری به پزشک مراجعه و زير نظر روان‌پزشک، يا متخصص باشند تا برای جلوگيری از اعتياد، سلامت نوزاد در دوران بارداری و شيردهی تامين شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016