شنبه 8 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضبط پروژه سيمرغ در غياب درويشی آغاز شد، حميد متبسم: از درويشی خواستم به‌دليل اشراف بيشتر، خودم هدايت ضبط اين اثر را عهده‌دار باشم، ايلنا

ايلنا: ضبط موسيقی پروژه‌ی سيمرغ از امروز(۸ آبان) در سالن رودکی درحالی آغاز می‌شود که اين‌بار حميد متبسم(آهنگساز) به‌جای محمدرضا درويشی مسئول ضبط اين پروژه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، پروژه موسيقايی سيمرغ که مرداد ماه سالجاری به رهبری محمدرضا درويشی در باشگاه انقلاب اجرا شده و قرار بود ضبط آن با رهبری محمدرضا درويشی انجام شود به ناگهان و يک هفته قبل از ضبط آن، دچارتغيير شده و درويشی از اين پروژه موسيقی اعلام کناره‌گيری کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محمدرضا درويشی که هنوز درباره دليل اين کناره‌گيری صحبتی نکرده است، در گفت‌وگويی کوتاه با خبرنگار ايلنا به همين نکته بسنده کرد که از مدير ارکستر خواسته است تا با مسئول سايت پروژه موسيقی سيمرغ در آلمان، ‌تماس بگيرد و هر آنچه تصوير، متن، بيوگرافی، فيلم مربوط به محمدرضا درويشی را در رابطه با اين پروژه حذف کند.
در ادامه اين موضوع، حميد متبسم(آهنگساز) که چند روزی است برای ضبط پروژه موسيقی سيمرغ به ايران سفر کرده است، به ايلنا گفت: يکسری مسائل درون‌گروهی و اجتماعی وجود دارد که ضرروت رسانه‌ای شدن ندارد.
وی با تاکيد بر اين موضوع که محمدرضا درويشی، دوست قديمی؛ آهنگساز و محقق برجسته‌ای است، گفت: به يقين حضور درويشی و تاثيرات وی برای اين پروژه غيرقابل انکار است و هيچ کسی نمی‌تواند وجود وی را ناديده بگيرد.
متبسم درباره جدايی درويشی از پروژه سيمرغ اين‌گونه توضيح داد: من از آقای درويشی خواستم که به‌دليل شناخت و اشراف بيشتر از کار، ضبط اين اثر را خودم هدايت کنم.
وی در ادامه گفت: ارکستر سيمرغ بعداز دو جلسه تمرين، کاملا آماده است و کار از امروز تا دوشنبه ضبط خواهد شد.
پروژه‌ی موسيقی سيمرغ در شش مجموعه ديباچه، زادن زال، سام و زال، سيمرغ و زال، بازگشت زال و رودابه و زال تهيه شده که در مجموع از بين بيش از ۳۰۰ شعر؛ حدود ۶۰ شعر انتخاب شده که ارتباط داستانی هماهنگی با يکديگر دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016