پنجشنبه 4 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه بنياد ميراث پاسارگاد در مورد تجاوز به داشته های ملی مردمان ايران

هموطنان گرامی، کارشناسان حقوقی، و وکلای شريف و انساندوست!
به دليل بی کفايتی حکومت اسلامی و بی توجهی سران اين حکومت به ثروت های ملی سرزمين مان، هر روزه بخشی از اين داشته ها، اعم از طبيعی و فرهنگی و تاريخی و مادی، به تاراج می رود. سال هاست که برخی از کشورهای حاشيه ی خليج فارس، کشورهای عربی، جمهوری های جداشده از شوروی سابق، که بيشترشان چون سرزمين ما ديکتاتورزده اند، و دولت هاشان به قوانين حقوق بشر و قوانين بين المللی بی توجه، بی اطلاع و يا با همکاری دولت ايران، دست طمع بسوی داشته های ملی ما دراز کرده و هر کدام قصد تصاحب بخشی از آب و خاک و ميراث های معنوی و فرهنگی و مادی ما را داشته اند. و اکنون کار به جايی رسيده که کشورهايی که بر قوانينی دموکرات تکيه زده اند نيز در مورد ثروت های ملی ما تصميم گرفته و آن ها را در قبال معاملات سياسی و اقتصادی خود بذل و بخشش می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اخيرا، نيروی دريايی آمريکا، در سايت اختصاصی خود به نويسندگان مطالب و گردانندگان سايت ها دستور داده است که در مکالمات و مکاتبات خود به جای نام خليج فارس از نام جعلی عربی استفاده کنند.
به راستی معلوم نيست چرا بخشی از نيروی نظامی کشوری چون آمريکا، که بر اساس قوانين بين المللی و در مجموعه ی سازمان ملل عمل می کند، به خود اجازه می دهد که برخلاف قوانين بين المللی نام خليجی را، با هزاران سال قدمت، تغيير داده و پيوستگی تاريخی ـ فرهنگی آن را از کشوری سلب و آن را به کشورهای ديگری ببخشد.
ما می پذيريم که حاکمان مسلط بر سرزمين ما، با قانون شکنی های داخلی و خارجی خود، هيچ خط و مرز احترام آميزی را در فضای ديپلماسی بين المللی برای خود باقی نگذاشته اند اما اين واقعيت نبايد بهانه ای باشد برای مجازات کردن مردمان ايران که از يک سو صاحبان اصلی سرزمين شان بشمار می روند و از سويی ديگر گرفتار شديدترين خفقان و تبعيض های سياسی و فرهنگی بوده و امکان هر نوع حق طلبی از آن ها سلب شده است.
با اين حال و همچنان هر کدام از اين تجاوزها نسبت به داشته های ملی کشورها، نوعی تجاوز به حريم ميليون ها انسان بوده و بر اساس قوانين و اسناد بين المللی کاملاً غير قانونی محسوب می شوند. و مردمان ايران می توانند چون ديگر مردمان جهان نسيت به اين تجاوزهای شفاهی، کتبی يا عملی، به خصوص اگر از سوی دولت های متعهد به قوانين بين المللی باشد، معترض بوده و از اين بابت به مجامع بين المللی شکايت کنند.
بنياد ميراث پاسارگاد با مشاهده ی روزافزون اين نوع تجاوزها، و از آنجا که باور دارد ـ در نبود حکومتی برخاسته از مردم و برای مردم ـ وظيقه ی هر انسان شرافتمندی است که به حفظ و نگاهبانی از داشته های ملی خود برخيزد، از همگان، و به خصوص از کارشناسان حقوقی و وکلای شريف وانساندوست، می خواهد که برای بوجود آوردن «کميته ای ملی» و تهيه دادخواست هايی در اين مورد و تسليم آنها به سازمان های مربوط به حقوق بشر و حقوق بين المللی با اين بنياد همکاری کنند.
تنها اتحاد و همراهی همه ی ايرانيان می تواند بر اين نوع تجاوزهای بی پروا نقطه ی پايان بگذارد.

با مهر و احترام
شکوه ميرزادگی
از سوی بنياد ميراث پاسارگاد
www.savepasargad.com

لطفا برای تماس و همراهی در اين مورد خاص با ايميل آدرس زير تماس بگيريد:
thefirststepfor@gmail.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016