دوشنبه 16 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نانی مورتی برای اکران عمومی در ايتاليا، "جدايی نادر از سيمين" را خريد، ايسنا


«نانی مورتی»، کارگردان نام‌دار سينمای جهان، حق توزيع و پخش جديدترين ساخته‌ی «اصغر فرهادی» را در ايتاليا خريداری کرد.

به گزارش بخش سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کمپانی «ساچر فيلم» (sacher film ) متعلق به نانی مورتی حق پخش و نمايش عمومی فيلم «جدايی نادر از سيمين» را در ايتاليا خريداری کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين کمپانی تصميم دارد «جدايی نادر از سيمين» را در ماه ژوئن (خرداد ماه ) به‌طور گسترده در سينماهای ايتاليا به نمايش درآورد.

«جدايی نادر از سيمين» که برنده خرس طلای بهترين فيلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازيگران از شصت‌ويکمين جشنواره‌ فيلم برلين است، طبق برنامه زمانی اعلام شده از روز ۸ ژوئن (۱۸ خرداد سال آينده) در سينماهای فرانسه و ۱۴ جولای (۴ تير سال آينده) در سينماهای آلمان اکران عمومی خواهد شد.

اين فيلم با بازی ليلا حاتمی، شهاب حسينی، پيمان معادی، ساره بيات، سارينا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کريمی، شيرين يزدان بخش، کيميا حسينی و با حضور مريلا زارعی روايت می‌شود.

بنا بر اين گزارش، کمپانی «ساچر فيلم» در سال ۱۹۸۷ توسط «نانی مورتی»، کارگردان سرشناس ايتاليايی راه‌اندازی شد که با فيلم «اتاق پسر» در سال ۲۰۰۱ جايزه نخل طلای جشنواره کن را کسب کرد.

«مورتی» در سال ۱۹۹۴ با فيلم «خاطرات عزيز» بهترين کارگردان جشنواره کن شد، در سال ۲۰۰۴ جايزه کالسکه طلايی کن را به‌دست آورد و در سال ۲۰۰۹ با فيلم «سوسمار» جايزه «شهر رم» جشنواره کن را گرفت.

مورتی در سال ۱۹۸۶ جايزه خرس نقره‌ای برلين را برای فيلم «توده تمام شده است» کسب کرد، وی در سال ۱۹۹۴ برای فيلم «خاطرات عزيز» جايزه فيپرشی را از جوايز فيلم اروپا گرفت و در سال ۱۹۸۱ برای فيلم «روياهای طلايی» جايزه ويژه هیأت‌داوران جشنواره ونيز را گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016