شنبه 3 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"کپی برابر اصل" عباس کيارستمی به فروش جهانی ‌٥/٥ ميليارد تومان رسيد، ايسنا

فروش جهانی فيلم «کپی برابر اصل» عباس کيارستمی از ‌٥/٥ ميليارد تومان گذشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ براساس آمار منتشرشده در وب‌سايت‌های مربوط به فروش جهانی فيلم‌های درحال اکران، فروش جهانی فيلم «کپی برابر اصل» در خارج از آمريکا تا روز ‌٢٠ مارس به ‌٠٨/٤ ميليون دلار (چهار ميليارد و ‌٥٠٠ ميليون تومان) رسيده است.

بيشترين ميزان فروش جديدترين ساخته کيارستمی که در جشنواره کن سال گذشته جايزه بهترين بازيگر زن را برای «ژوليت بينوش» به‌همراه آورد، مربوط به اسپانيا بوده است که با ‌٠٥/١ ميليون دلار (‌١٥٠/١ ميليارد تومان) بيشترين استقبال را از فيلم جديد کيارستمی داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«کپی برابر اصل» که از روز ‌‌١١ مارس نمايش خود را در سينماهای آمريکا آغاز کرده است، در پايان ششمين هفته اکران ‌٩٨٤ هزار دلار فروش داشته است تا مجموع فروش آن در آمريکا به(‌١/١ ميليارد تومان) برسد و با احتساب آمريکا فروش بين‌المللی اين فيلم مرز ‌٥/٥ ميليارد تومان ار پشت سر بگذارد.

باوجود آنکه «کپی برابر اصل» تنها در ‌‌٥٧ سينمای آمريکا درحال اکران است، اما روند صعودی فروش اين فيلم نشان می‌دهد احتمالا آمريکا رکورددار فروش اين فيلم در مقايسه با ديگر کشورهای جهان خواهد شد و درحال حاضر ‌‌١٧ درصد از کل فروش جهانی «کپی برابر اصل» را تشکيل می‌دهد.

اين فيلم هم‌اکنون در سينماهای استراليا، اتريش، بلژيک، لوکزامبورگ، برزيل، فنلاند، فرانسه، الجزاير، مراکش، تونس، ايتاليا، لبنان، نيوزلند، پرتغال، روسيه، اسپانيا، ترکيه، تايوان، سوئد، انگليس و ايرلند درحال نمايش است که در اسپانيا و فرانسه مرز فروش يک ميليون دلار را گذرانده است.

«کپی برابر اصل» تاکنون در جشنواره‌های متعددی چون ريودوژانيرو، ملبورن، نيويورک، ابوظبی و شيکاگو نمايش يافته و اخيرا به جشنواره‌ انجمن فيلم آمريکا نيز دعوت شد.

اين فيلم اولين اثر کيارستمی بود که در خارج از ايران و در توسکانی ايتاليا فيلم‌برداری شد و کمپانی "MK2" فرانسه به‌همراه «آنجلو بارباگالو» از ايتاليا تهيه‌کنندگی آن را برعهده داشتند.

داستان «کپی برابر اصل» درباره نويسنده‌ای است، که کتابش برنده جايزه بهترين ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می‌کند ايده کتابش را در فلورانس به دست آورده است. در اين سفر او با زنی که صاحب يک گالری آنتيک است، آشنا می‌شود و بحث‌های متعددی درباره اصل‌بودن و کپی‌بودن اشيای عتيقه ميان آن‌ها انجام می‌شود و ...

اين فيلم سال گذشته جايزه «خوشه‌ی طلايی» جشنواره‌ فيلم والادوليد اسپانيا را برای بهترين فيلم کسب کرد،‌ برای نمايش در کشورهای استراليا، آرژانتين، پاراگوئه، اروگوئه، شيلی، هنگ‌کنگ، هلند و سوئيس به کمپانی‌های توزيع و پخش فروخته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016