شنبه 17 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فیلم تازه جعفر پناهی و مجتبی میرتهماسب همراه فیلمی از محمد رسول اف در جشنواره کن

به گزارش فرهنگسرای پویا در پاریس، «این فیلم نیست» ساخته جعفر پناهی و مجتبی میرتهماسب در بخش رسمی فستیوال جهانی کن و فیلم «به امید دیدار» ساخته محمد رسول اف در بخش نوعی نگاه شصت و چهارمین فستیوال جهانی کن حضور خواهند داشت.

«این فیلم نیست» ساخته جعفر پناهی و مجتبی میرتهماسب کارگردانان شناخته شده ایرانی در آخرین روزهای گزینش فیلم برای نمایش ویژه در روز بیست ماه مه در بخش رسمی فستیوال کن برگزیده شد.

جعفر پناهی ماههاست که در انتظار روشن شدن وضعیت محکومیت خود از سوی دادگاه تجدیدنظر به سر میبرد.

او و دیگر سینماگر ایرانی، مجتبی میرتهماسب، تلاش میکنند تا از طریق به تصویر کشیدن یک روز از زندگی جعفر پناهی، شرایط امروز سینمای ایران را نشان دهند.

هم چنین فیلم «به امید دیدار» ساخته محمد رسول اف به بخش رسمی نوعی نگاه فستیوال کن راه یافت که این فیلم روز سیزده ماه مه به نمایش در خواهد آمد.

حضور این دو فیلم ایرانی در آخرین روزهای گزینش فیلم برای شصت و چهارمین سال این جشنواره معتبر جهانی، بیش از پیش بر جذابیتهای این دوره فستیوال کن افزوده است.

شصت و چهارمین دوره فستیوال جهانی کن امسال از ۱۱ تا ۲۲ ماه مه در شهر کن کار خود را آغاز خواهد کرد.

- خبر در سایت رسمی جشنواره کن



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




panahi-cannes.jpg

پیام دو کارگردان ایرانی جعفر پناهی و مجتبی میرتهماسب به فستیوال کن

این فیلم نیست؟

"تمام مشکلات ما، سرمایه ماست"

درک این تناقض امیدبخش ما را وا داشت تا مقهور نشویم و ادامه دهیم. چرا که بر این باوریم هر جای جهان که باشیم با مشکلاتی شدید یا خفیف مواجه خواهیم بود؛ اما وظیفهی خود میدانیم که مغلوب شرایط نشویم و به راهحلها فکر کنیم.

(واقعیت) زنده بودن ما و (خیال) زنده نگه داشتن سینما انگیزه ای شد برای گذر از محدودیتهای موجود در سینمای ایران .

امکانات کنونی سینما ما را به این یقین رسانده است که امروزه اگر فیلمسازی نتواند فیلم بسازد، تنها و تنها خودش مقصر است. چرا که ذات کاشفانهی هنر نه تنها راه غلبهی هنرمند بر مشکلات را هموار میکند بلکه در فرآیند خلاقیت هر محدودیتی را تبدیل به موضوع اثر میکند.

واقعیت ناهنجاری که امروز بر سینما و سینماگران ایران حاکم است ما را بر آن داشت چشم بر این واقعیت (هر چند گذرا) نبندیم و بخشهایی از آن را که در ما منعکس بود به تصویر بکشیم.

جعفر پناهی
مجتبی میرتهماسب


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016