یکشنبه 1 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض یک شاعر به استفاده از شعرش در اخراجی‌های ۳، فرارو

به گزارش فرارو، محمد حسین جعفریان شاعر معروف نیز به جمع معترضان فیلم اخراجیها ۳پیوست .

این شاعر معروف که خود رااز دوستان ده نمکی می داند مدعی است که ده نمکی بدون اجازه شعری از او را که متعلق به بیست سال پیش است را در فیلم اخراجیها 3استفاده کرده است .

شعری که فیلم اخراجی های 3 با آن شروع می شود و در تیتراژ پایانی هم توسط بهنام صفوی خوانده می شود، شعری از اشعار محمد حسین جعفریان است، اما آقای جعفریان دریادداشتی که در یکی از هفته نامه ها منتشر کرده مدعی است آن را برای اخراجی های 3 نگفته و تاریخ سرودن شعر مربوط به سال 69 است.

به گفته این شاعر مشهور ،این مثنوی سال 69 در روزنامه کیهان چاپ شد و پس از آن کامل شد و تعداد ادبیات آن بیش از 100بیت است که سال های بعد هم در مجموعه شعرهای مختلف جنگ چاپ شده است.

جعفریان این مثنوی را سال های گذشته در حضور رهبر معظم انقلاب هم خوانده که بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفت و بخش هایی از آن هم توسط آهنگران خوانده شد.

اعتراض محمد حسین جعفریان سومین اعتراض به فیلم اخراجیها درزمینه عدم رعایت حقوق مولف است .پیش از این خبر هاو عکسهایی منتشر شده بود که پوستر فیلم اخراجیها کپی برداری از اثر دیگری است . از سویی دیگر خواننده ترانه همه چی آرومه نیز در مصاحبه ای عنوان کرده که از این ترانه بدون کسب اجازه در فیلم اخراجیها استفاده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آقای جعفریان دریادداشت اعتراض آمیز خود نوشته که سال گذشته به نقل از ده نمکی همه جا نوشتند که محمد حسین جعفریان و خلیل جوادی تا کنون شعرهایی برای این فیلم سروده اند . این شاعر درادامه بااشاره به این حرفهای ده نمی گفت چناچه این سخنان را ده نمکی گفته باشد چرت پرت محض است چطور من سال ۶۹برای اخراجیها شعر گفته ام ؟ او درادامه عنوان کرده که ده نمکی از دوستان نزدیک است وچندین بار اشاره کرده بود که می خواهد از این شعرش در اخراجیها استفاده کند .

محمد حسین جعفریان در بخشی از اعتراض خود ده نمکی را فردی توصیف کرده که همیشه واز همه کس طلبکار است و درادامه گفته وقتی به او می گویم چرااز این درآمد میلیاردی قراردادی برای شعر آغاز و پایان آن در نظر نگرفتی ووقتی با رفقای رزمنده وجانبازت این گونه رفتار می کنی وای به حال بقیه .او طلبکار شده ومی گوید : بد کردم که این همه شعرت را می شنوند .

به گفته شاعر مجموعه" پنجره های رو به دریا" : مسعود ده نمکی که قراردادهای چند میلیونی و چند صد میلیونی با ستاره های سینما برای بازی در فیلم هایش می بندد، بهتر بود به فکر رفقای جانبازش هم می بود و برای استفاده این شعر حرفه ای تر عمل می کرد و با من قرارداد می بست.

به گفته این شاعر مشهور ،ده نمکی آدم بدی نیست و صفات خوب فراوانی جز - فروتنی - دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016