جمعه 6 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جديدترين رقم فروش جهانی "کپی برابر اصل" اعلام شد، ايسنا

فروش جهانی فيلم «کپی برابر اصل» عباس کيارستمی در آستانه شش و نيم ميليارد تومان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، براساس آمار منتشرشده در وب‌سايت‌های مربوط به فروش جهانی فيلم‌های درحال اکران، فيلم «کپی برابر اصل» ساخته عباس کيارستمی به فروش جهانی ‌٥ ميليون و ‌٣٧٠ هزار دلار (‌٦ ميليارد و ‌٤٤٠ ميليون تومان) قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بيشترين ميزان فروش جديدترين ساخته کيارستمی که در جشنواره کن سال گذشته جايزه بهترين بازيگر زن را برای «ژوليت بينوش» به‌همراه آورد، مربوط به آمريکا است که با ‌‌١/٢٩٠ ميليون دلار بيشترين استقبال را از «کپی برابر اصل» داشته است.

اين فيلم هم‌اکنون در سينماهای استراليا، اتريش، بلژيک، لوکزامبورگ، برزيل، فنلاند، فرانسه، الجزاير، مراکش، تونس، ايتاليا، لبنان، نيوزلند، پرتغال، روسيه، اسپانيا، ترکيه، تايوان، سوئد، انگليس و ايرلند درحال نمايش است که در اسپانيا و فرانسه مرز فروش يک ميليون دلار را گذرانده است.

«کپی برابر اصل» تاکنون در جشنواره‌های متعددی چون ريودوژانيرو، ملبورن، نيويورک، ابوظبی و شيکاگو نمايش يافته و اخيرا به جشنواره‌ انجمن فيلم آمريکا نيز دعوت شد.

اين فيلم اولين اثر کيارستمی بود که در خارج از ايران و در توسکانی ايتاليا فيلم‌برداری شد و کمپانی "MK2" فرانسه به‌همراه «آنجلو بارباگالو» از ايتاليا تهيه‌کنندگی آن را برعهده داشتند.

داستان «کپی برابر اصل» درباره نويسنده‌ای است، که کتابش برنده جايزه بهترين ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می‌کند ايده کتابش را در فلورانس به دست آورده است. در اين سفر او با زنی که صاحب يک گالری آنتيک است، آشنا می‌شود و بحث‌های متعددی درباره اصل‌بودن و کپی‌بودن اشيای عتيقه ميان آن‌ها انجام می‌شود و ...

اين فيلم سال گذشته جايزه «خوشه‌ی طلايی» جشنواره‌ فيلم والادوليد اسپانيا را برای بهترين فيلم کسب کرد،‌ برای نمايش در کشورهای استراليا، آرژانتين، پاراگوئه، اروگوئه، شيلی، هنگ‌کنگ، هلند و سوئيس به کمپانی‌های توزيع و پخش فروخته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016