جمعه 15 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرور آثار عباس کيارستمی در جشنواره‌ هنگ گنگ، ايسنا

جشنواره فيلم «هنگ کنگ» با برگزاری بخش مرور آثار، از «عباس کيارستمی» تقدير می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، برگزارکنندگان سی وپنجمين جشنواره فيلم هنگ کنگ که طی روزهای ۲۰ مارس ـ۲۹ اسفند ماه ـ تا پنجم آوريل برگزار خواهد شد، اعلام کردند بخش مرور آثار عباس کيارستمی يکی از بخش های اصلی اين رويداد سينمايی خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ورايتی، در اين بخش ويژه علاوه بر «کپی برابر اصل»، ۱۴ فيلم ديگر کيارستمی از جمله «طعم گيلاس»، برنده جايزه نخل طلای جشنواره کن ۱۹۹۷ نمايش خواهند يافت.

«کپی برابر اصل» با نقش آفرينی ژوليت بينوش آخرين ساخته کيارستمی است که براساس جديدترين آمار منتشرشده در وب‌سايت‌های مربوط به فروش جهانی فيلم‌های درحال اکران، تاکنون فروشی بيش از ۳ ميليون دلار در کشورهای نمايش دهنده داشته است.

اين فيلم که در کشورهای اسپانيا، انگليس، فرانسه، بلژيک و اتريش به‌روی پرده رفته است، از مارس در آمريکا اکران خواهد شد.

«کپی برابر اصل» که در جشنواره کن جايزه بهترين بازيگر زن را برای «ژوليت بينوش» به‌همراه آورد، تاکنون در جشنواره‌های متعددی چون ريودوژانيرو، ملبورن، نيويورک، ابوظبی و شيکاگو نمايش يافته و اخيرا به جشنواره‌ انجمن فيلم آمريکا نيز دعوت شد.

اين فيلم اولين اثر کيارستمی بود که در خارج از ايران و در توسکانی ايتاليا فيلم‌برداری شد و کمپانی "MK۲" فرانسه به‌همراه «آنجلو بارباگالو» از ايتاليا تهيه‌کنندگی آن را برعهده داشتند.

داستان «کپی برابر اصل» درباره نويسنده‌ای است، که کتابش برنده جايزه بهترين ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می‌کند ايده کتابش را در فلورانس به دست آورده است. در اين سفر او با زنی که صاحب يک گالری آنتيک است، آشنا می‌شود و بحث‌های متعددی درباره اصل‌بودن و کپی‌بودن اشيای عتيقه ميان آن‌ها انجام می‌شود و ...

اين فيلم که سال ميلادی گذشته جايزه "خوشه‌ی طلايی" جشنواره‌ فيلم والادوليد اسپانيا را برای بهترين فيلم کسب کرد،‌ برای نمايش در کشورهای نيوزلند، استراليا، آرژانتين، پاراگوئه، اروگوئه، شيلی، هنگ‌کنگ، هلند و سوئيس به کمپانی‌های توزيع و پخش فروخته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016