یکشنبه 8 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسعود کيميايی در فرش قرمز "جرم": قلبم گريه کرد وقتی ناصر حجازی نبود، ايسنا

مسعود کيميايی در مراسم فرش قرمز «جرم» گفت: سپاس به تمام جوان‌های خوب خودمان که واقعا نفس نسل‌ ما، به شما جوانان گره خورده است.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين کارگردان سينمای ايران که شامگاه گذشته ـ ۷ خرداد ماه ـ در سينما «فلسطين» سخن می‌گفت، خطاب به جوانان ادامه داد:هر آنچه هست از گرمای شماست. من اميدوارم هر چه عمر دارم با شما و جوانان باشد که اين سرزمين برای شماست.

کيميايی در بخش ديگری از سخنانش تصريح کرد:بعضی وقت‌ها، نسل ما قلبش می‌گيرد، چون يکی از خوب‌های خودش را از دست می‌دهد. من قلبم گريه کرد، وقتی ناصر حجازی نبود و هر وقت هر بزرگی ، اسطوره‌ای از ما کم می‌شود، تمام اميد نسل ما اين است که از نسل شما (جوانان ) کسی جايش را بگيرد.

در ادامه با حضور جمشيد ارجمند و جهانبخش نورايی ـ از منتقدان سينمای ايران ـ از مسعود کيميايی تقدير شد.

در اين مراسم که پنجمين فرش قرمز سينمای ايران بود که به همت سايت «سينمای ما» برگزار شد، ابتدا از عوامل پشت دوربين فيلم تقدير شد و تورج منصوری مدير فيلمبرداری، تينا پاکروان مدير توليد و مجری طرح، کارن همايونفر سازنده موسيقی متن و برگزيده سيمرغ جشنواره، مدير تدارکات: وحيد مشاری،دستيار کارگردان و برنامه ريز: محمدعلی جناب، منشی صحنه: سارا حمزه و يکی از سرمايه گذاران فيلم داوودی به روی صحنه آمدند و تقدير شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




منصوری:

وقتی با کيميايی کار می‌کنی، نمی‌توانی با کس ديگری کار کنی

تورج منصوری از همکاری پياپی‌اش در فيلم «محاکمه در خيابان» و «جرم» با مسعود کيميايی سخن گفت.

وی در ابتدا با اشاره به مراسم فرش قرمز برپا شده، ادامه داد: اين حرکت، حرکت خوبی است، مثل کشورهايی که صاحب صنعت سينما هستند، برای فيلم افتتاحيه می‌گذاريم يعنی اين که ارزش می‌گذاريم و از کسانی که زحمت کشيده‌اند قدردانی می‌کنيم و هم با بينندگان اصلی فيلم که مردم هستند، فيلم را می‌بينيم.

منصوری در بخش ديگری از سخنانش خاطرنشان کرد: همه درباره ويژگی‌های خوب آقای کيميايی می‌گويند، اما من می‌خواهم از يک عيب آقای کيميايی سخن بگويم، وقتی با او کار می‌کنيم با کس ديگری نمی‌توانی کار کنی، من دو تا از راحت‌ترين کارهايی که انجام دادم، فيلم‌های «جرم» و «محاکمه در خيابان»بود.

مدير فيلمبرداری «جرم» همچنين مطرح کرد: من آقای کيميايی را آنقدر دوست دارم و علاقمندم به مجموعه تفکر ايشان هستم که شايد جزو معدود کارگردان‌هايی باشند که فيلم‌نامه‌شان را نمی‌خوانم و وقتی برای کار از من دعوت می‌کنند، می‌گويم حتما کار خوبی است و می‌روم.

وی در پايان سخنانش گفت:خيلی از مسعود کيميايی ياد گرفتم و اميدوارم سلامت باشند و فيلم‌های بعدی‌شان را بسازند.

کارن همايونفر ـ سازنده موسيقی متن جرم ـ نيز در سخنانی مطرح کرد: کنار آقای کيميايی ايستادن افتخار است. فقط تشکر می‌کنم از شما آقای کيميايی برای اين همه آرزو و رويايی که به ما داديد و افتخار می‌کنم برای فيلم شما موسيقی ساختم.

بنا بر اين گزارش،در ادامه از مدير دوبلاژ فيلم خسرو خسروشاهی و منوچهر اسماعيلی، چنگيز جليل‌وند تقدير شد.

خسرو خسروشاهی در سخنانی از ششمين همکاری مشترکش با مسعود کيميايی سخن گفت و ادامه داد: من با آقای کيميايی در «تيغ و ابريشم»، «دندان مار»، «گروهبان»، «تجارت» و «جرم» که باعث افتخار من است، همکاری کردم و کار کردن با ايشان خيلی روزهای خوبی است.

به گفته‌ی مدير دوبلاژ فيلم؛ برای دوبله جرم شش روز کامل در کنار آقای کيميايی کار کرديم که همه‌اش خاطره است.

منوچهر اسماعيلی هم در سخنانی گفت:آدم «مجرم» دير به اقرار می‌رسد، من هم مجرم هستم. من هم در جرم مرتکب جرم شدم. من همسفر مسعودخان از «قيصر» بودم تا «جرم». اميدوارم رفع جرم لازم نشود.

چنگيز جليل‌وند نيز در سخنانی خطاب به مردم حاضر در سالن گفت: من هر کاری در عالم دوبلاژ می‌کنم به عشق شما مردم است و اين نفس شماست که مرا گرم می‌کند. اميدوارم هميشه نفس شما گرم باشد.

در ادامه از جای خالی احمد رسول‌زاده ديگر دوبلور فيلم «جرم» که نتوانسته بود، درمراسم حاضر شود، ياد شد و خسرو خسروشاهی ديگر دوبلورهايی که در اين فيلم همکاری کردند و در مراسم حاضر بودند را معرفی کرد از جمله حسين عرفانی، منوچهر والی زاده و ...

به گفته‌ی خسروشاهی؛برای دوبلاژ فيلم «جرم» از ۳۲ همکار دعوت به کار کرديم.

سپس مراسم فرش قرمز با تقدير از بازيگران فيلم «جرم» ادامه پيدا کرد و داريوش ارجمند، لعيا زنگنه، اکبر معززی، کيانوش گرامی و شبنم درويش به روی صحنه آمدند.

داريوش ارجمند در سخنانی گفت:اگر اينجا جمع شده‌ايم به خاطر آقای کيميايی است. روزی که اولين‌بار مرا برای کار دعوت کرد، به من سناريو داد و گفت جوابش را بدهم. من نيم ساعت بعد زنگ زدم و بدون اين که سناريو را بخوانم قبول کردم. من به او گفتم من به خاطر سکانس يک فيلم «اعتراض»، بازی می کنم.

اين بازيگر سينما يادآور شد:بعد از آن ديگر از آقای کيميايی سناريو نخواستم. لذتی که از «اعتراض» بردم برايم به ياد ماندنی است.

وی ادامه داد:هر وقت چرخيدم و کيميايی را نگاه کردم، سرشار از انرژی شدم. به خاطر انديشه‌ها و کلامش که در سينمای ايران کسی به زيبايی کيميايی، نمی‌تواند ديالوگ بنويسد.

در ادامه لعيا زنگنه، اکبر معززی، کيانوش گرامی وشبنم درويش از همکاريشان با مسعود کيميايی گفتند.

سپس از حامد بهداد و پولاد کيميايی بازيگران فيلم «جرم» دعوت شد و از آنها تقدير شد.

پولاد کيميايی در سخنانی از حضور ليلا حاتمی و علی مصفا در برنامه تشکر کرد و خطاب به مردم گفت: اميدوارم از فيلم خوشتان بيايد.

حامد بهداد نيز از علاقمندی‌اش به فيلم‌های کيميايی که از کودکی با ديالوگ‌های «رضا موتوری» زندگی کرده، سخن گفت و در ادامه ترانه «گنجشک اشی مشی» را بدون موسيقی اجرا کرد.

رضا يزدانی نيز به روی صحنه آمد، بخشی از ترانه‌ «اگه عاشقت نبودم» که ملودی آن را کارن همايون‌فر ساخته و ترانه آن را انديشه فولادوند نوشته بدون موسيقی اجرا کرد و به مسعود کيميايی تقديم کرد.

در حاشيه:

در مراسم فرش قرمز فيلم «جرم» علاوه بر عوامل فيلم، تهمينه ميلانی، ليلا حاتمی، علی مصفا، اليسا فيروزآذر، منوچهر والی‌زاده، جواد طوسی، مهرشاد کارخانی، شمس‌الدين واعظين و ... حضور داشتند.

در اين مراسم کليپ‌های مختلفی پخش شد از جمله بخشی از مستندی که نيما حسنی‌نسب درباره‌ی کيميايی ساخته است.

نيما حسنی‌نسب مدير سايت سينمای ما نيز بابت تاخير هميشگی عذرخواهی کرد و گفت: از مدتی قبل قرار بود مثل مراسم‌های قبلی فرش قرمز از دو تا از خوانندگان پاپ موسيقی، رضا يزدانی و مانی رهنما دعوت کنيم که ترانه های «رضا موتوری» و «حکم»، «مرسدس»، «گنجشکک اشی مشی» را اجرا کنند. متاسفانه علی رغم مجوز دادن مرکز موسيقی، اداره اماکن مجوز را برای اجرا در اين برنامه لغو کرد. به خاطر اين لغو يک کليپ که قرار بود همزمان با اين اجرا روی پرده سينما پخش شود را به نمايش می‌گذاريم و در سکوت و بدون هيچ صدايی. بنا بر اين گزارش،اين کليپ به خاطر فرهاد مهراد تقديم شد.

*جمشيد مشايخی نتوانسته بود به دليل کسالت به برنامه بيايد.

* مشکلات صوتی در هنگام برنامه بوجود آمد که در بخشی از آن تورج منصوری گفت:هيچ وقت سيستم صوتی وجود ندارد که از آن اطمينان داشته باشيم.

*کيانوش گرامی نيز در بخشی از برنامه آواز خوانی کرد.

*کيميايی نيز از حضور حسن ملک مدنی و شمس الواعظين در مراسم اظهار خرسندی کرد.

*تهمينه ميلانی نيز در انتهای برنامه گفت: استادم در سينما آقای کيميايی هستند و برای ادای دين به استاد اينجا آمده‌ام.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ی مراسم فرش قرمز که بيش از دو ساعت طول کشيد، فيلم «جرم» به نمايش درآمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016