یکشنبه 14 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کتاب "پرويز تناولی: مونوگراف" با حضور تناولی و آيدين آغداشلو رونمايی شد، مهر

برای اولين‌بار با کتاب "پرويز تناولی: مونوگراف" برای يک هنرمند ايرانی در خاورميانه "کاتالوگ رزومه" منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر مراسم رونمايی از کتاب "پرويز تناولی: مونوگراف" که نخستين "کاتالوگ رزومه" از يک هنرمند در خاورميانه محسوب می‌شود، در مؤسسه هنری آموزشی ماه مهر برپا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين مراسم که آيدين آغداشلو نيز حضور داشت، عليرضا سميع آذر مدير اسبق موزه هنرهای معاصر تهران و کارشناس هنرهای تجسمی گفت: انتشار اين کتاب يک اتفاق بسيار مهم برای جامعه هنری ما است زيرا اين نخستين بار در کل منطقه است که از يک هنرمند کتابی با اين جامعيت چاپ شده است که اين خود گويای اهميت شخص تناولی است.

سميع آذر ادامه داد: پرويز تناولی پرگفت و گوترين هنرمند ايرانی و کل منطقه خاورميانه در فراسوی مرزها است به خصوص درپی شکل‌گيری يک بازار جهانی برای هنر معاصر ايران نام تناولی در سراسردنيا بيش از هر هنرمند ديگری شنيده شده است.

سميع‌آذر عنوان کرد: تناولی در برابر موج تفکر مدرنيستی غرب ايستاد و به نوعی مدرنيسم منطقه‌ای و بومی رسيد که بعدها به "پست مدرنيسم" تعبير شد.

وی درباره خانه موزه تناولی اظهار کرد: راه اندازی خانه موزه پرويز تناولی که در آستانه افتتاح، تعطيل شد يکی از نيازهای مبرم تاريخ هنرهای تجسمی ايران است که می‌تواند تجليلی از يک عمر تلاش پر ثمر اين هنرمند جهانی باشد.

در ادامه اين مراسم پرويز تناولی، مجسمه‌ساز با سپاس از مؤسسۀ هنری ماه مهر برای برپايی آيين رونمايی از اين کتاب گفت: در ميان کسانی که در اين کتاب يادداشت نوشته اند خانم گيزلا فوک محقق آلمانی نيز حضور دارد که ايشان موضوع دکترای خود را براساس آثار من قرار داده است.

کاتالوگ روزمه "پرويز تناولی: مونوگراف" به زبان انگليسی و عربی در ۶۰۰ صفحه شامل ۲۶۱ تصوير رنگی و ۶۷ تصوير سياه سفيد است.

در اين کتاب يادداشت‌هايی از پرويز تناولی، سيا ارمجانی، شيوا بلاغی، کامران ديبا، گيزلا فوک، مريم سعودی، عليرضا سميع آذر و تنديس تناولی به چاپ رسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016