چهارشنبه 29 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرايط انواع معافيت های کفالت اعلام شد، ايرنا

تهران - معاون مشمولان و امور معافيت های سازمان وظيفه عمومی نيروی انتظامی، شرايط انواع معافيت های کفالت را تشريح کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه اطلاع رسانی وظيفه عمومی ناجا، 'سرهنگ محمدرضا اکبرحلوايی' در تشريح انواع معافيت های کفالت افزود: مشمولانی که پدر آنان ۵۹ سال تمام و بالاتر داشته باشد، مشمول معافيت های کفالت می شوند.
وی گفت: همچنين مشمولانی که پدر آن ها کمتر از ۵۹ سال داشته و به تشخيص شورای پزشکی وظيفه عمومی، نياز به مراقبت داشته باشد، مشمول کفالت می شوند.
اکبر حلوايی در ادامه گفت: مشمولانی که مادر آن ها فاقد همسر ( همسر مادر فوت شده و يا از يکديگر طلاق گرفته باشند) يا شوهر مادر (ناپدری مشمول) که بيش از ۷۰ سال سن داشته باشد و يا به تشخيص شورای پزشکی وظيفه عمومی، بيمار و نيازمند به مراقبت باشد نيز مشمول کفالت خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته وی، همچنين مشمولانی که پدربزرگ (پدری يا مادری) فاقد فرزند پسر که بيش از ۷۰ سال سن داشته و يا نيازمند مراقب به تشخيص شورای پزشکی وظيفه عمومی باشد و يا مادر بزرگ(پدری يا مادری) فاقد همسر و فرزند پسر نيز مشمول کفالت خواهند شد.
حلوايی در تشريح ساير شرايط معافيت های کفالت گفت: مشمولانی که برادر بيش از ۱۸ سال فاقد همسر، فاقد فرزند سالم بالای ۱۸ سال و فاقد پدر، که به تشخيص شورای پزشکی نيازمند مراقبت باشد و يا مشمولانی که خواهر بيمار بيش از ۱۸ سال فاقد پدر، همسر و فرزند و نيازمند مراقبت به تشخيص شورای پزشکی وظيفه عمومی داشته باشند نيز می توانند از شرايط کفالت بهره مند شوند.
وی همچنين مشمولان دارای خواهر مجرد ازدواج نکرده، فاقد پدر دارای سن ۱۸ تا ۲۴ سال تمام و يا خواهر و برادر صغير فاقد پدر (سن زير ۱۸ سال)را مشمول اين طرح اعلام کرد و افزود: برای احراز شرايط معافيت کفالت علاوه بر موارد فوق، داشتن سه شرط رسيدن به سن مشموليت (۱۸ سال تمام )، نداشتن غيبت و اينکه مشمول يگانه مراقب و نگهدارنده از شخص مکفول (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ، مادربزرگ) باشد و در صورتيکه مشمول دارای برادر بالای ۱۸ سال ديگری نيز باشد، در صورتی واجد شرايط معافيت کفالت است که بنا به تشخيص شورای پزشکی وظيفه عمومی آن برادر قادر به سرپرستی و مراقبت از شخص مکفول نباشد. برای تمامی متقاضيان معافيت کفالت الزامی است.
معاون مشمولان و امور معافيت های سازمان وظيفه عمومی نيروی انتظامی افزود: در معافيت کفالت جد و جده، پدربزرگ و مادربزرگ بايد فاقد نوه ذکور بالای ۱۸ سال سالم ديگری باشند.
در معافيتهايی هم که نداشتن پدر شرط است مانند کفالت خواهر و برادر صغير و امثالهم چنانچه پدر با رای مراجع قضايی زندانی بوده و حداقل يکسال از حبس قطعی وی باقی مانده باشد نيز مشمولان می توانند در صورت دارا بودن شرايط، تقاضای کفالت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016