پنجشنبه 1 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تازه‌ترين جزئيات تغييرات در خدمت سربازی، ايلنا

- برنامه‌ای برای معافيت مشمولان غايب يا بخشش آنها وجود ندارد
- مدت خدمت مشمولان ليسانس يک ماه، فوق‌ليسانس دو ماه، دکتری ۳ ماه و فوق‌دکترا ۴ ماه و مدت خدمت فوق‌ليسانس و بالاتر به ازای تحقيق و يا اختراع که درمورد مسائل نيروهای مسلح و انرژی اتمی باشد،از دو ماه تا پايان خدمت کسر می‌شود


ايلنا: جانشين اداره منابع انسانی ستاد کل نيروهای مسلح گفت:مدت خدمت دوره سربازی در سال ۹۰ همچنان ۱۸ ماه خواهد بود که برای مشغولان ليسانس يک ماه، فوق‌ليسانس ۲ دوماه، دکتری ۳ ماه و همچنين خدمت در مناطق عملياتی و امنيتی ۲ ماه و مناطق محروم و بد آب و هوا يک ماه کسر می‌شود. به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار عيسی کمالی جانشين اداره منابع انسانی ستاد کل نيروهای مسلح درنشست خبری امروز در ستاد نيروهای مسلح با بيان اينکه با پيشنهاد ستاد کل نيروهای مسلح و مهلت اجرای مقررات ايثارگران و مددجويان با موافقت مقام معظم فرماندهی کل قوا با پايان سال ۹۰ به مدت تمديد شد، افزود: مدت خدمت مشمولان ليسانس يک ماه، فوق‌ليسانس دو ماه، دکتری ۳ ماه و فوق‌دکترا ۴ ماه کسر می‌شود.
او ادامه داد: مدت خدمت فوق‌ليسانس و بالاتر به ازای تحقيق و يا اختراع که درمورد مسائل نيروهای مسلح و انرژی اتمی ارائه شود براساس ضوابط ابلاغی از سوی ستاد کل نيروهای مسلح دو ماه تا پايان خدمت کسر می‌شود.
کمالی افزود: همچنين سازوکاری اتخاذ می‌شود تا از اين پيس سربازان متأهل غير غايب در استان‌های محل سکونت خود به مشغول خدمت شوند.
او گفت: تمام مادران فاقد شوهر تحت پوشش کميته امداد امام خمينی(ره) که حداکثر دارای دو فرزند ذکور بالای ۱۸ سال باشند يکی از فرزندانشان از خدمت معاف می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جانشين اداره منابع انسانی ستاد کل نيروهای مسلح ادامه داد: آن دسته از خانواده‌های شاهد که دارای فرزند معلول جسمی و ذهنی باشند يکی از فرزندانشان از خدمت معاف می‌شود.
اوادامه داد:يگانه‌سرپرست خواهر مجردی که به سن ۲۴ سالگی رسيده از خدمت معاف می‌شود و يکی از فرزندان خانواده‌هايی که سه فرزند آنها خدمت دوره ضرورت را انجام داده از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود.
کمالی افزود: يکی از فرزندان خانواده‌هايی که يک فرزند آنها در حين خدمت فوت کرده باشد از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود.
او در مورد کسری خدمت بسيجيان نيز گفت :حداکثر ۶ ماه از خدمت بسيجيان برابر مقررات احتساب قسمتی از خدمت بسيجيان جزء خدمت دوره ضرورت و مواد ۶۳ از ۶۵ قانون و مقررات استخدامی سپاه کسر می‌شود.
کمالی در مورد وضعيت خدمتی فرزندان آزادگان نيزتوضيح داد: يکی از فرزندان آزادگانی که بيش از ۳ سال در اسارت بوده ولی فرزندشان بعد از آزادی به سن سربازی رسيده از خدمت معاف شود.
او گفت: با توجه به معافيت يکی از فرزندان رزمندگان دارای ۳۰ ماه سابقه جبهه و جانبازان دارای ۲۵ درصد جانبازی و بالاتر از مدت خدمت دوره ضرورت مشمولان و کارکنان وظيفه‌ايی که مدت جبهه آنها کمتر از ۳۰ ماه و ميزان جانبازی کمتر از ۲۵ درصد باشد کسر می‌شود.
سردار کمالی در اين باره گفت: رزمندگانی که ۶ ماه تا پايان ۸ ماه سابقه جبهه داشته باشند به مدت ۲ ماه کسر خدمت و افرادی که ۹ ماه تا پايان ۱۱ ماه سابقه جبهه دارند سه ماه کسر خدمت درنظر گرفته شده است وبرای افرادی که ۱۲ ماه تا پايان ۱۴ ماه سابقه جبهه دارند ۴ ماه کسر خدمت و برای افرادی که ۱۵ ماه تا پايان ۱۷ ماه سابقه خدمت دارند ۵ ماه کسر خدمت در نظر گرفته می‌شود.
او ادامه داد: برای افرادی که ۱۸ ماه تا پايان ۲۰ ماه سابقه جبهه دارند ۶ ماه کسر خدمت در نظر گرفته شده و برای افرادی که ۲۱ ماه تا پايان ۲۳ ماه سابقه جبهه دارند ۷ ماه کسر خدمت اعمال می‌شود.
او اعلام کرد: ميزان کسر خدمت افرادی که ۲۷ ماه تا پايان ۲۹ ماه سابقه جبهه دارند ۹ ماه کسر خدمت اعمال می‌شود.
جاشين اداره منابع انسانی ستاد کل نيروهای مسلح درباره ميزان کسر خدمت برای درصد جانبازی نيز گفت: جانبازانی که ۵ تا ۱۰ درصد جانبازی دارند دو ماه کسر خدمت و برای افرادی که ۱۱ تا ۱۵ درصد جانبازی دارند ۴ ماه کسر خدمت در نظر گرفته شده است.
او اظهار داشت: برای افرادی که ۱۶ درصد تا ۲۰ درصد جانبازی دارند ۵ ماه کسر خدمت و برای افرادی که ۲۱ تا ۲۵ درصد جانبازی دارند ۸ ماه کسر خدمت اعمال خواهد شد.
اوگفت: فرزند دوم شهدا از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند و تمام جانبازان بالای ۱۵ درصد و يکی از فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و دو فرزند جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر از خدمت معاف می‌شوند، همچنين از مدت خدمت جانبازان زير ۱۵ درصد به تناسب کسر می‌شود.
جاشين اداره منابع انسانی ستاد کل نيروهای مسلح گفت: يکی از فرزندان رزمندگان دارای ۳۰ ماه سابقه جبهه و دو فرزند رزمندگان دارای ۶۰ ماه سابقه جبهه از خدمت معاف می‌شوند.
کمالی گفت: يکی از فرزندان افرادی که جمع درصد جانبازی و سابقه جبهه آنها به ۳۰ امتياز و دو فرزند افرادی که جمع درصد جانبازی و سابقه جبهه آنها به ۶۰ برسد از خدمت معاف می‌شوند.
او تصريح کرد: در رابطه با جبهه خلبانان هوانيروز مبداً شروع مأموريت‌ها و مناطق عملياتی کادر خلبانان و فنی، هوانيروز مدت خدمت در نقاط در کوی تقدم تا تاريخ ۲۷ مرداد سال ۶۷ معادل جبهه محاسبه می شود.
جانشين اداره منابع انسانی ستاد کل نيروهای مسلح اظهار داشت: خدمت خلبانان و ديگر عوامل پروازی که در عمليات بمباران شناسايی، حمل مهمات و غيره... به مدت ۳۰ ماه شرکت داشته باشند معادل جبهه محسوب می‌شوند.
او اظهار داشت: ان دسته از خانواده شهدا، مفقود‌الاثرها، جانبازان، آزادگان و رزمندگان که يکی از فرزندان آنها از خدمت معاف شده اما ضرورت استفاده از معافيت صادره مذکور به دليل فوت استخدام در نيروهای مسلح و غيره منتفی شده می‌توانند با ابطال کارت معافيت صادر شده کارت معافيت جديد را برای نفر دوم خانواده اختصاص دهند.
کمالی گفت: يکی از فرزندان مفقود‌الاثر‌ها و آزادگان که به واسطه استفاده پسر آنها از معافيت خانواده شهدا سرباز شناخته شده است از خدمت معاف می‌شوند همچنين يکی از برادران شهدا، مفقود‌الاثرها و آزادگان که به واسطه استفاده پسر آنها از معافيت خانواده شهدا سرباز شناخته شده از خدمت معاف می‌شود.
او اظهار داشت: يکی از فرزندان مفقود‌الاثر‌ها و آزادگان که قبلا برادرش (فرزند ديگر مفقود‌الاثر و آزاده) از معافيت خانواده شهدا استفاده کرده ولی به دليل فوت يا مهاجرت تا پايان سال ۸۹ نزد خانواده‌اش نباشد از خدمت معاف می‌شود.
جانشين اداره منابع انسانی ستاد کل نيروهای مسلح ادامه داد: مشمولانی که با جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر ازدواج کنند به صورت موقت از انجام خدمت دوره ضرورت معاف و پس از ۵ سال معافيت موقت آنها به دائم تبديل می‌شود.
جاشين اداره منابع انسانی ستاد کل نيروهای مسلح در مورد جزئيات تغييرات صورت گرفته در سال ۱۳۹۰ نسبت به مقررات سال ۱۳۸۹نيزگفت:مدت خدمت يکی از فرزندان رزمندگان از دو ماه تا ۹ ماه کسر می‌شود که قبلا به ازای هر ماه خدمت ۱۸ روز کسر خدمت صورت می‌گرفت اما به منظور بهره‌مندی از خدمت سربازان اين مدت محدود شده است.
اواظهار داشت: همچنين مدت خدمت يکی از فرزندان جانبازان زير ۲۵ درصد از ۲ماه تا ۸ ماه کسر می‌شود که قبلاً به ازای هر درصد جانبازی ۲۲ روز از خدمت يکی از فرزندان کسر می‌شد.
کمالی گفت: قبلا از خدمت محققان فوق‌ليسانس بالاتر به ازای پروژه تحقيقاتی و اختراعی که انجام می‌داد حداکثر يک سال کسر می‌شد. ولی براساس مصوبه جديد دو ماه تا ۱۸ ماه از خدمتشان کسر می‌شد.
اوگفت: تغييرات صورت گرفته عطف به ماسبق نمی‌شود بنابر اين تمام مشمولان و سربازان وظيفه که در سال ۸۸ و ۸۹ گواهی کسر خدمت دريافت کرده‌اند چه آن را تحويل نيروهای مسلح داده باشند يا هنوز در دستشان باشد معتبر بوده و می‌توانند جهت محاسبه آن اقدام کند.
کمالی افزود: مدت خدمت دوره سربازی در سال ۹۰ همچنان ۱۸ ماه خواهد بود که برای مشغولان ليسانس يک ماه، فوق‌ليسانس ۲ دوماه، دکتری ۳ ماه و همچنين خدمت در مناطق عملياتی و امنيتی ۲ ماه و مناطق محروم و بد آب و هوا يک ماه کسر می‌شود.
او گفت: طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظيفه عمومی که در مهر سال ۸۸ به تصويب مجلس رسيده به دليل ايراد بار مالی شورای نگهبان همچنان منتظر اظهار نظر دولت است.
کمالی اظهار داشت:بررسی‌های کارشناسی با همکاری نمايندگان دولت و ستاد کل نيروهای مسلح صورت گرفته و دولت بايد نظر رسمی خود را اعلام کند پيش از بار مالی افزايش حقوق سربازان ۲هزار ميليارد تومان بود که طبق هماهنگی انجام شده به ۶۰۰ ميليارد تومان کاهش يافته است.
جاشين اداره منابع انسانی ستاد کل نيروهای مسلح گفت: برنامه‌ايی برای معافيت گروهی از مشمولان غايب يا بخشش آنها وجود ندارد و در سال ۹۰ با مشمولانی که به قانون تمکين نکرده‌اند تشديد برخورد خواهيم کرد و تنها سربازانی که در حين خدمت حسن انجام وظيفه داشته باشند تمديداتی جهت بخش اضافه خدمت آنان صورت گرفته است.
اوگفت: برای ۳۰۰ نفر از مشمولان دکتری و فوق‌ليسانس و ۵۰۰ نفر از مشمولان ليسانس به بالا به پروژه‌های تحقيقاتی درباره نيروهای مسلح و مسائل اساسی کشور انجام دهند معافيت از دو ماه تا تمام دوره ضرورت در نظر گرفته شده است.
سردار کمالی گفت: سالانه ۶۰ هزار نفر از مشمولان و سربازان غايب را دستگير می‌کنيم که امسال اين موضوع تشديد خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016