پنجشنبه 6 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سالی واحدی شدن مقطع پیش دانشگاهی برای نخستین بار، مهر

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از سالی واحدی شدن مقطع پیش دانشگاهی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: آمار 42 درصدی دانش آموزان شهری در رشته تجربی و 53 درصدی دانش آموزان روستایی در رشته انسانی یک فاجعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم سحرخیز صبح چهارشنبه در دومین روز از بیست و هشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور اظهار داشت: هیچ کدام از معاونین و مدیران نمی توانند در مدرسه خود یا نوبت بعد از ظهر تدریس کنند و برای این کار مجوز کتبی لازم است.

به گفته وی اتفاقی که امسال برای اولین بار رقم می خورد سالی واحدی شدن مقطع پیش دانشگاهی است و باید نوبت امتحانات پیش دانشگاهی نیز ساماندهی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 4 هزار دستگاه رایانه برای مجتمع های روستایی در نظر گرفته شده که تا اول مهرماه تحویل داده می شود.

سحرخیز افزود: 10 هزار کلاس در سال تحصیلی جدید در مدارس هوشمند راه اندازی می شود. همچنین شیوه نامه انتخاب مدارس عادی برتر در شاخص های آموزشی و پرورشی را امسال ایجاد می کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد خانه ریاضیات و غنی سازی پژوهشکده های تعلیم و تربیت از برنامه های سال تحصیلی جدید است و این مسئله باید در اولویت مدیران باشد.

سحرخیز با اشاره به اینکه امسال سال توسعه فنی و حرفه ای است، گفت: 20 درصد تجهیزات قرار است از محل 20 درصد اعتبارات آموزشی هر استان برای امور فنی و حرفه ای در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: آمار 42 درصدی دانش آموزان شهری در رشته تجربی و 53 درصدی دانش آموزان روستایی در رشته انسانی یک فاجعه است و باید این آمار را کاهش دهیم.

سحرخیز اضافه کرد: به دنبال توسعه 42 درصدی رشته های فنی و حرفه ای در کشور هستیم. مدیران استانها باید رشته های انسانی در روستاها و در شهرها را محدود کنند و دانش آموزان را به سمت فنی و حرفه ای سوق دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016