یکشنبه 23 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كلهر: چادر مشكی را ناصرالدین شاه از مجالس عیاشی اروپا آورد، خدا لعنتش كند‬

سایت فردا - روزنامه ایران، امروز با انتشار ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان 'خاتون' پیرامون مسأله حجاب، به بیان انتقاداتی علیه طرح 'امنیت اخلاقی' پرداخت.

این ویژه نامه که با عنوان «خاتون۱» در ۲۵۸ صفحه در روزنامه دولتی ایران به مسئله حجاب و پوشش اختصاص پیدا کرده است، ضمن بیان انتقادات تند علیه طرح امنیت اخلاقی، «چادر مشکی» را به عنوان پدیده‌ای نامتناسب با زنان و دختران ایرانی که از سوی ناصرالدین‌شاه قاجار به زنان تحمیل شده، معرفی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در ابتدای این ویژه نامه علی اکبر جوانفکر در سرمقاله‌ای کم کاری تمامی مسئولان نظام اعم از روحانیون، فرهیختگان و نیروی انتظامی را بدون اشاره به دولت در بی‌حجابی موثر دانست. و سپس در مطلب بعدی نامه رئیس جمهور در اعتراض به وزیر کشور و همچنین سخنان متفاوت رئیس جمهور درباره حجاب را منتشر کرده است.

سپس در مصاحبه با مهدی کلهر مشاور معزول رسانه‌ای رئیس‌جمهور، رنگ مشکی چادر را «متکبرانه» نامیده و آن را حاصل تحمیل شاهان قاجار به زنان و دختران ایرانی دانسته است که از مجلس عیاشی شبانه در اروپا بیرون آمده است.

کلهر در پاسخ به این سوال که «چادر مشکی از چه زمانی وارد ایران شد؟»، گفت: «از سفرهای اروپایی ناصر الدین شاه. شب که به مجلس عیاشی در اروپا می‌رفت، می‌دید آنجا لباس مرد‌ها مشکی است. کلاه سیلندری مرد‌ها مشکی است و زن‌ها هم با لباس مشکی می‌ایند. این به نظرش آمد که یک نوع سنگینی و وقار دارد وگرنه در اسلام به صراحت داریم که رنگ تیره مکروه است. این رنگ مشکی متکبرانه را ناصرالدین شاه آورد. خدالعنتش کند. همین‌جور آتش به قبرش ببارد. خیلی مرد ملعونی است.»

مشاور معزول احمدی‌نژاد در حالی خود را در مقام افتا دیده و فتوا می‌دهد که رنگ مشکی چادر مکروه است که اتفاقاً براساس فتاوای مراجع عظام رنگ مشکی در چادر و عبا و عمامه به‌هیچ وجه کراهت نداشته و بلکه در مورد چادر استحباب دارد.

وی همچنین در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «از لحاظ فلسفه‌ حجاب که در قرآن آمده که زن خودش را در مقابل تیر نگاه هیز مردان قرار ندهد، قطعا چادر بد‌ترین پوشش است چون چهره زن را قاب می‌کند.»

در ادامه این ویژه‌نامه هم مطلبی با عنوان «روایتی از هفت هزار سال نجابت و شیدایی» منتشر شده، به طور مستقیم و با لحنی تمسخرآمیز به طرح افزایش امنیت اخلاقی و گشت ارشاد حمله شده است؛ رویکردی که به طور معناداری در هماهنگی کامل با مواضع فرهنگی جریان فتنه در سال‌های اخیر است که موجب شده تا این مساله به‌عنوان یک ابزار فشار به جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های حقوق بشری استفاده شود.

همچنین در مطلبی دیگر با آوردن خبر سایت‌های خبری و با تیتر «گشت ارشاد بهانهٔ فتنه گران برای لشگر کشی خیابانی و آشوب بود» به انتقاد از این طرح پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016