دوشنبه 24 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عباس پژمان (مترجم): تن به اصلاحيه و حذفيات نمی‌دهم، ايلنا

پژمان اولين ترجمه‌هايش يعنی «بهار رم» نوشته‌ی امانوئل روبلس و «والس خداحافظی» نوشته‌ی ميلانکوندرا را بعداز سال‌ها با ويراستاری جديد، تجديد چاپ می‌کند. او متنی را که انتشار ترجمه‌اش مستلزم حذفيات است، ترجمه نمی‌کند.


ايلنا: عباش پژمان نخستين ترجمه‌‌اش «بهار رم» نوشته‌ی امانوئل روبلس و دومين ترجمه‌اش «والس خداحافظی» نوشته‌ی ميلان کوندرا را به ترتيب بعد از ۱۴ و ۱۷ سال تجديد چاپ می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عباس پژمان(مترجم) ضمن بيان اين خبر در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا افزود: پس از ترجمه و انتشار کتاب اتوبيوگرافيک «کودکی» ژاک پرور توسط نشر پارسه و رمان «ناديا» نوشته‌ی آندره برتون توسط نشر هرمس، طی يکی دو ماه اخير، تصميم گرفتم دو تا از قدمی‌ترين کارهای ترجمه‌ام را تجديد چاپ کنم.
وی توضيح داد: «بهار رم» نوشته‌ی امانوئل روبلس را برای اولين بار ۱۴ سال پيش با انتشارات هاشمی کار کرده بودم اما از آنجايی که در همان موقع نيز بر نوع انتشار و حروفچينی‌هايش نظارت نداشتم، تصميم گرفتم با تجديد نظر و ويراستی تازه آن را توسط نشر رود تجديد چاپ کنم.
پژمان گفت: «والس خداحافظی» نوشته‌ی ميلان‌کوندرا نويسنده‌ی چک، را هم اولين بار در سال ۷۳ توسط نشر علم منتشر کرده بودم. اما از آنجايی که ميلان کوندرا پس از عزيمت به پاريس، ترجمه‌هايی که از آثارش از زبان چک انجام شده بود را شخصا مورد بازبينی و ويرايش قرار داد، من هم تصميم گرفتم تغييرات نسخه‌ی جديد را اعمال کرده و اين رمان را توس نشر رود تجديد چاپ کنم و در حال حاضر مراحل پايانی کار را انجام می‌دهم.
اين مترجم که هنوز از ميان پيشنهاد‌های ناشران، کتابی را برای ترجمه انتخاب نکرده، درمورد کار بعدی‌اش افزود: اگر رمان خوبی پيدا نکنم به احتمال زياد ترجيح خواهم داد که چند اثر تئوريک را ترجمه کنم.
وی در پاسخ به اين سوال که آيا آثار جديد ميلان کوندرا را ترجمه خواهد کرد يا خير، گفت: ديگر به سراغ ميلان کوندرا نخواهم رفت به اين دليل که می‌دانم ترجمه‌ی آثار او بدون حذف بخش‌ها و صفحات متعددی از کار در ايران مقدور نيست و من اصولا کارهای را ترجمه می‌کنم که دچار سانسور و حذفيات نشوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016