سه شنبه 1 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شاعران درباره امام علی (ع) کم شعر گفته‌اند، مهر

احد ده‌بزرگی معتقد است آثار بسیاری برای ائمه سروده شده اما برای حضرت علی (ع) آن طور که شایسته است، شعر گفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احد ده بزرگی با تاکید بر این که در تاریخ شعر فارسی اشعار مذهبی زیادی وجود دارد، گفت: در دوره معاصر و پس از انقلاب اسلامی، شاعران مذهبی و دینی حول موضوعات کربلا و حضرت امام حسین (ع) و حضرت فاطمه (س) آثار پربار و زیادی سروده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ده‌بزرگی با بیان این که با موضوع حضرت علی (ع) که رکن اصلی ولایت است اشعار زیادی گفته شده است، گفت: در این اشعار آن طور که باید و شاید به امام علی (ع) پرداخته نشده است و باید بیش از این به آن امام بپردازیم.

این شاعر گفت: اگر می‌خواهیم برای مذهب، کار فرهنگی کنیم باید به چهار رکن امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و امام حسین (ع) و امام زمان(عج) توجه داشته باشیم و به این ارکان به صورت یکسان بپردازیم.

او با اشاره به این که حضرت علی (ع) یکی از ارکان اصلی مذهب ما است و باید به ایشان به طور ویژه‌ای پرداخته شود، گفت: سردمداران فرهنگی ما باید به موضوعات مربوط به ائمه توجه داشته باشند و خوب است که کنگره‌هایی برای این موضوعات برگزار شود و به طور مثال در مناسبت‌هایی مانند شهادت حضرت علی (ع) کنگره شعری با همین موضوع برگزار شود.

ده‌بزرگی در پایان گفت: جوانان شاعر کشورمان باید از امام علی (ع) غافل نشوند و همان‌طور که برای امام حسین (ع) جان می‌دهند، پدر بزرگوار ایشان را نیز از یاد نبرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016