یکشنبه 18 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کتاب های موسوی گرمارودی صوتی می‌شوند، مهر

دفتر هنر و ادبيات هلال با اعلام انتشار کتابهای علی موسوی گرمارودی با صدای خود شاعر نامه‌ای از سوی دکتر مهدوی دامغانی در رابطه با برداشت و استنباط وی از آثار گرمارودی را در اختيار خبرگزاری مهر گذاشته است.

دکتر علی موسوی گرمارودی، اديب و شاعر فرزانه ای است که طی سالهای متمادی به روشن تر شدن و پرجلوه تر کردن چراغ شعر و ادبيات آيينی همت گماشته و تلاشی شايسته و بايسته اين حوزه از ادبيات که امروز به نام شعر آيينی يا مذهبی داشته است.

وی تمام تلاش خود را به اين حوزه محدود نکرده بلکه ترجمه هايی از عربی به فارسی قرآن مجيد و صحيفه سجاديه استاد علی موسوی گرمارودی نز ترجمه هايی فاخر و گرانبها بوده و جلوه ديگری از همت و ذوق خود را به نمايش گذاشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مؤسسه هنر و ادبيات هلال نيز به تازگی تلاش کرده کتابهای صوتی را با صدای موسوی گرمارودی در اختيار علاقمندان قرار داده و اعلام کرده که به زودی مجموعه شعرهای مذهبی و ترجمه های وی از قرآن و صحيفه سجاديه را با عناوين پرسياووشان، با بلم در اقيانوس و سرود آسمانی ارائه می کند.

به اين بهانه بخشی از نامه دکتر احمد مهدوی دامغانی در تأييد مقام ادبی و علمی دکتر علی موسوی گرمارودی مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر احمد مهدوی دامغانی استاد ايرانی در رشته‌های ادبيات عرب و معارف اسلامی است که بهمن ماه ۱۳۵۹ در نامه ای در رابطه با سروده های علی موسوی گرمارودی با اشاره به اينکه برداشت و استنباط خود از شعر وی ارائه کرده آورده است:

قصايدی که موسوی در وصف و مدح آبشار نياگارا و سعدی و خواجه شيراز و استاد اميری فيروزکوهی و مرحوم استاد محمود منشی و مرثيه های او برای شهيد والامقام مطهری و مرحوم اديب نيشابوری، همه اينها در حد خود از جمله بهترين اشعار شاعران معاصر است .

فقط آنانکه آبشار نياگارا را از نزديک ديده اند متوجه می شوند که موسوی با چه نگاه دقيق و نظر عميق و لطفی شاعرانه آن ابدع البدايع خلقت الهی در روی زمين را وصف کرده است.

آشنايی و انس آقای دکتر موسوی گرمارودی با قرآن مجيد موجب شده است تا از کلام الله مجيد و صحيفه سجاديه(ع) چنان ترجمه شيوا و رسايی به ادب فارسی و مسلمانان و شيعيان خاصه هديه کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016