یکشنبه 6 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ساك خريد و كيسه هاي نايلوني را دور از دسترس كودكان قرار دهيد، ایرنا

مركز مديريت و پيشگيري از حوادث اورژانس كشور به مردم توصيه كرد براي كاهش مخاطراتي كه كودكان را تهديد مي كند، كيف دستي،‌ ساك خريد و كيسه هاي نايلوني را دور از دسترس كودكان قرار دهند.

به گزارش روز يكشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، والدين بايد اينگونه وسايل را از دسترس كودكان دور نگاه دارند زيرا ممكن است داخل آنها وسايلي باشد كه توسط كودك بلعيده شود و يا كودك ضمن بازي آنها را روي سر خود كشيده و سبب خفگي وي شود.

در صورت تماس كودكان با هر گونه ماده سمي نظير دفع آفات با پوست و چشم، بايد ناحيه آلوده با مقادير فراوان آب شستشو شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مركز مديريت و پيشگيري از حوادث اورژانس كشور از مردم خواسته است به كودكان خود آموزش دهند تا نوشيدني ها و خوراكي ها را با اجازه بزرگسالان مصرف كنند.

اين مركز، تهوع، استفراغ، دردهاي شكمي، اسهال، اشك ريزش،‌ آبريزش از بيني، تعريق، افت فشارخون ‌و اختلالات قلبي و عصبي را از علايم و نشانه هاي مسموميت با گروه حشره كش ها نام برده است.

بنابر اعلام مركز مديريت و پيشگيري از حوادث اورژانس، براي جلوگيري از مسموميت در كودكان بايد محتواي ظروف شيشه اي را در منزل با برچسب مشخص كرده و به دليل مسموميت مرگبار قرص برنج توصيه مي شود براي جلوگيري از آفت زدگي برنج، بجاي قرص برنج از سير و نمك استفاده شود.

بر اساس اين گزارش، اگر والدين مجبور شدند هنگام استفاده از محصولات شيميايي و پاك كننده، به زنگ در ورودي يا تلفن جواب دهند، هرگز از كودك خود چشم برندارند.

اين گزارش تاكيد كرده است زماني كه والدين در منزل نيستند و كودك را به فرد ديگري مي سپارند، كودكان در معرض بيشترين خطر مسموميت قرار دارند.

اين مركز به خانواده ها توصيه كرده، تلفن هاي ضروري و اورژانس را در معرض ديد اعضاي خانواده قرار دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016