شنبه 17 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وقوع 42 درصد حوادث کودکان در خانواده - 44 درصد کودکان تنبیه بدنی می شوند، مهر

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت: آمار نشان می دهد 42 درصد حوادث عمدی و غیرعمدی کودکان مانند سوختگی، ضرب دیدگی و یا آزار در خانواده و 6/39 درصد نیز در معابر ترافیکی رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثریا عزیزپناه در نشست انجمن حمایت از حقوق کودکان به مناسبت روز جهانی کودک ادامه داد: بر اساس آمار صدا یارا انجمن حمایت از کودکان در 6 ماه ابتدای امسال، 56 درصد کودکان تنبیه روانی(شامل تحقیر، دادزدن و سرزنش و محروم کردن) می شوند و 44 درصد نیز تنبیه بدنی شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته وی، بیشترین مسائل مطرح شده با این مرکز در مورد عدم آگاهی به شیوه های فرزند پروری، بلوغ، تحصیل و اختلالات رفتاری مانند عدم اعتماد به نفس، پرخاشگری، تنبلی، زودرنجی و ترس از جدایی بوده است.

وی با انتقاد از اینکه خط سیر زندگی کودک از بدو تولد تا سنی که در جامعه پذیرش شود برای سیاستگذاران نامشخص است گفت: اینکه کودک تا سن 18 سالگی باید چه مهارتهایی کسب کند تا بتواند در جامعه فعلی زندگی کنند از غفلتهای بزرگ مسئولان است.همین غفلت موجب شده که مثلا آموزش و پرورش اعلام کند که با اجرای طرح توزیع بسته های آموزشی سلامت کودکان تضمین می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از کودکان اظهار داشت: از طرف دیگر بر اساس تصمیم گیریهای مسئولان و سیاستگذاران لایحه حمایت از خانواده بررسی می شود که در آن ثبت ازدواج موقت الزامی نیست و این در شرایطی است که بسیاری از کودکان در حال حاضر شناسنامه ندارند.

وی با اشاره به سیاستهای دولت در موضوع ازدواج گفت: به جای پرداختن به هر معضلی ازدواج تبلیغ می شود. در فیلهای نمایش داده شده در تلویزیون می بینیم که در تمام مسیر آشنایی، دختر و پسر از هم دور نگه داشته می شوند و به یکباره به هم می رسند و قرار است فرزند پروری در چنین خانواده هایی انجام شود که اطلاعات کافی حتی از هم ندارند.

عزیزپناه با اشاره به تشکیل مرجع ملی حقوق کودک که بدون هیچ گونه اطلاع رسانی فعالیت می کند افزود: پیش از این سازمانهای غیردولتی خواستار این بودند که نهاد عالی شورای کودک متشکل از مراجع دولتی، دانشگاهها، مجلس، قوه قضائیه و نهادهای مدنی تشکیل شود و حالا وظیفه چنین شورایی را به نهادی با عنوان مرجع ملی کودک به دادگستری داده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال نوبت ارایه گزارش اجرای پیمان نامه حقوق کودک توسط ایران در سازمان ملل است گفته می شود این مرجع برای تهیه گزارش مثبت تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پیمان نامه حقوق کودک که ایران نیز آن را پذیرفته است همه کشورها را متعهد به ترویج اصول پیمان نامه می کند گفت: این در حالی است که ترویج اصول پیمان نامه و آموزش حقوق کودک در هیچ یک از برنامه های صدا و سیما دیده نمی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016