شنبه 19 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

براي كاهش تصادف از ربات هاي اخطار خطر در جاده ها استفاده شود، ایرنا

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر پيشنهاد داد براي انجام عمليات هاي موفق امداد و نجات و كاهش خطرهاي تصادف هاي رانندگي، در جاده ها و مسيرهاي مواصلاتي كشور از ربات هاي اخطار خطر استفاده شود.

' محمود مظفر' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: در زمان حاضر براي پيشگيري و مقابله با خطرهاي حوادث و سوانح رانندگي و جاده اي در دنيا از ربات هاي اخطار خطر استفاده مي شود به گونه اي كه ربات هاي ياد شده براي اعلام خطرهاي حوادث احتمالي به رانندگان وسايل متحرك و عبوري، داراي امكانات خاصي از لحاظ فاكتورهاي مختلف عملياتي و اجرايي است.

وي گفت: ربات هاي اعلام خطر، دستگاه ها يا تجهيزاتي است كه در مواقع اضطراري به صورت اتوماتيك، هشدار زود هنگام به رانندگان وسايل نقليه ارايه مي دهد.

اين مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با تشريح استفاده از ربات هاي اخطار خطر در جاده ها افزود: ربات هاي اخطار خطر جاده اي يك نوع از ربات آدم نماي ابتكاري است كه براي اعلام و اخطار خطر در جاده ها و جايگاه هاي پرخطر براي وسايل يا افراد عبوري ساخته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: موارد مختلفي براي بكارگيري ربات هاي اخطار خطر قابل پيشنهاد و بررسي است كه مي توان از آنها به صورت كنترل گر در همه نواحي خطرناك استفاده كرد.

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با بيان اينكه ربات هاي يادشده نقش زيادي دركنترل حوادث و سوانح جاده اي دارد، ادامه داد: از ربات هاي اخطار خطر مي توان در جاده ها، اتوبان ها، بزرگراه ها و مناطق پرخطر كوهستاني در زمان سقوط بهمن استفاده كرد.

وي همچنين افزود: در جوامع غربي از ربات هاي يادشده در خيابان ها و معابري كه در دست تعمير است، استفاده مي كنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، ربات هاي اعلام خطر مي‌تواند شمار خودروهاي درحال عبور و سرعت شان را اندازه گيري و نشان دهد.

اين ربات ها همچنين با استفاده از سيستم هاي صوتي، نوري و حركتي مي تواند راننده هاي وسايل نقليه عبوري را نسبت به وقوع حوادث و سوانح رانندگي آگاه كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016