سه شنبه 22 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکايت سينماگران از سايت‌ها و شبکه​های ماهواره​ای، خبرآنلاين

فرهنگ > سينما - همزمان با روز ملی سينما شکوائيه شورای عالی تهيه‌کنندگان و خانه سينما از سايت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای به دادسرای تهران ارائه شد.

به گزارش خبرآنلاين، پيرو اقدامات ماه‌های اخير شورای عالی تهيه‌کنندگان در زمينه برخورد با نمايش‌های غيرقانونی فيلم‌های سينمايی و مستند ايرانی از شبکه‌های ماهواره‌ای که بخشی از آن از سوی فرشته طائرپور نماينده اين شورا در آخرين برنامه تلويزيونی هفت مطرح شد، صبح دوشنبه ۲۱ شهريورماه همزمان با روز ملی سينمای ايران پرونده شکايت ۴۴ شاکی حقيقی از جمع تهيه‌کنندگان و کارگردانان و خانه سينمااز سوی تيم وکلای شورای عالی تهيه کنندگان به دادسرای تهران ارائه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خانه سينما به عنوان شاکی حقوقی وارد اين پرونده شده و برای صيانت از حقوق معنوی و اقتصادی اعضای خود و همچنين برخورد با نمايش غير قانونی فيلم‌های مستند و کليپ‌های مراسم جشن اين نهاد صنفی از سايت​ها و شبکه​های ماهواره​ای شکايت کرده​است.

اين اولين اقدام قانونی و قضايی سينماگران ايرانی و خانه سينما در برخورد با سرقت آثار سينمايی و مستند از سوی شبکه‌های متخلف در داخل و خارج از کشور است که می‌تواند تکليف پشتيبانی مراجع قضايی و اجرايی را در حمايت از حقوق اجتماعی و هنری جامعه فرهنگی کشور روشن سازد.

با توجه به ممنوعيت‌های جدی قانونی برای سينماگران حرفه‌ای و شخصی که طی اين سال‌ها به طور فردی يا صنفی درخواست مجوز برای تأسيس شبکه‌ای مستقل جهت پخش فيلم‌های سينمايی و مستند ايرانی و تبليغ فيلم‌های خود را داشته‌اند، اين سؤال برای خانه سينما و شورای عالی تهيه کنندگان وجود دارد که شبکه‌های متخلف چگونه از موانع قانونی در اين مسير عبور کرده و موفق به راه‌اندازی شبکه و نمايش بی‌قيد و شرط آثار سينماگران ايرانی شده‌اند.

صاحبان آثار فرهنگی به خصوص سينمايی در حال حاضر با محروميت از هرگونه حقوق مدون جهت حراست از حقوق معنوی و مادی خود، ‌علاوه بر تحمل فرسايشی شرايط بحرانی اکران و حوزه‌های نمايش خانگی و تلويزيونی، با تاراج آثارشان از سوی سايت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای نيز مواجه‌اند. معضلی که ادامه فعاليت و اشتغال‌زايی در صنعت نحيف سينما را برای آنان روز به روز دشوارتر ساخته و می‌سازد.

اميد می‌رود که حاصل پيگيری‌های قانونی شواری عالی تهيه‌کنندگان و خانه سينما در اين زمينه، نظم و نظام مطلوبی را در عرصه فعاليت‌های هنری در کشور ايجاد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016