شنبه 26 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گروه سنی ۲۰ تا ۲۵ سال در معرض تهدید مواد مخدر، مهر

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد با بیان اینکه گروه سنی 25 تا 29 سال بیشترین گروه درگیر با تهدید موادمخدر هستند، گفت: جمعیت فعال و پویای کشور یکی از اهداف اصلی استکبار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق فتح‌الهی ضمن اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مد ظله‌ا‌لعالی) مبنی بر اینکه مبارزه با موادمخدر یک جهاد مقدس است، گفت: عرضه موادمخدر در دنیا یک اتفاق ساده نیست بلکه درهم شکستن هر نوع فضای انقلابی، برنامة هدفمند استکبار است، لذا همه مردم می‌بایست در این جهاد مقدس مشارکت فعال داشته باشند.

وی افزود: طبق برآوردهای انجام شده، گروه سنی 25 تا 29 سال بیشترین گروه درگیر با تهدید موادمخدر هستند و جمعیت فعال و پویای کشور هدف اصلی استکبار جهانی است.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد حضور ثمربخشی در کشور دارند، هر زمان که حجم تهدیدات علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زیاد بوده است، آنها وارد عرصه مبارزه شده و به‌خوبی عمل کرده‌اند که نمونه بارز آن سال‌های دفاع مقدس است.

فتح‌الهی با اشاره به تعداد سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با موادمخدر افزود: در مجموع 562 سمن در حوزه پیشگیری، 716 سمن در حوزه درمان، 147 سمن در حوزه مراقبت از گسترش آسیب‌های اعتیاد همچون ایدز و هپاتیت و 1200 گروه محلی متشکل از مردم در سطح کشور فعالیت دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته وی، برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی برای خانواده‌ها، جشنواره‌ و مسابقه، ارائه خدمات مشاوره‌ای، تشکیل جلسات اطلاع‌رسانی و کمک به حرفه‌آموزی بهبودیافتگان بخشی از کمک‌های این سمن‌ها در امر مبارزه با موادمخدر است.

این مقام مسول در ستاد ادامه داد: امروز قریب به 400 هزار نفر در کشور به کمک روش‌های معنوی و گروه‌های همتا بدون استفاده از دارو و درمان به پاکی رسیده‌اند که این رقم قابل توجهی است.

فتح‌الهی بیان داشت: متاسفانه فضای فرهنگی و باور غلط جامعه مبنی بر عدم درمان قطعی اعتیاد، مانع پیشرفت و فعالیت آن دسته از جوانانی می‌شود که به پاکی رسیده‌ و به جامعه برگشته‌اند، درست است که اعتیاد امری قبیح است اما این قباحت نباید مانع کمک و همیاری به بیمارانی شود که به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

وی افزود: نگرش مردم و جامعه باید نسبت به بهبودیافتگان تغییر کند تا آن جوانی که روزی دچار بیماری اعتیاد بوده و اکنون به بهبودی رسیده است، بتواند به‌راحتی و بدون هیچ تشویش و نگرانی از گذشته‌اش، کسب و کار آبرومندانه‌ای را برای خود مهیا کند.

فتح‌الهی تاکید کرد: ائمه جمعه و جماعات،‌ روحانیون،‌ حوزه‌های علمیه و بسیج از جمله تشکل‌هایی هستند که همراه با ایجاد فضای معنوی و دینی می‌توانند کمک موثری در عرصه مبارزه با موادمخدر باشند و و با آگاهی‌بخشی مناسب، سطح اطلاعات جوانان را نسبت به اعتیاد و عواقب شوم گرایش به آن افزایش دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016