پنجشنبه 31 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده ناجا: جرايم خشن دركشور ۳۰ درصد کاهش يافته است، ایسنا

فرمانده نيروي انتظامي از کاهش 30 درصدي جرايم خشن در کشور در سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا)، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در جمع خبرنگاران در اردبيل با اعلام اينكه افزايش امينت اجتماعي در جامعه در اولويت برنامه‌هاي نيروي انتظامي قرار دارد، گفت: مبارزه با جرايم خشن از جمله سرقت مسلحانه، قتل، آدم‌ربايي، گروگانگيري و رفتارهايي از اين قبيل در اولويت اول ناجاست و وظيفه آگاهي و پليس امنيت رسيدگي به اين پرونده به صورت خارج از نوبت است.

وي افزود: سرعت عمل نيروي انتظامي، افزايش تجهيزات فني، هماهنگي و همکاري مناسب نيروهاي قضاي با نيروهاي انتظامي موجب سرعت عمل در اين زمينه شده است که تلاش داريم با ادامه و استمرار طرح امنيت اجتماعي احساس امنيت در جامعه را افزايش دهيم و اميدواريم با هماهنگي نيروي‌هاي قضايي و تلاش نيروهاي انتظامي شاهد افزايش امنيت اجتماعي در جامعه باشيم.

احمدي‌مقدم به عملکرد نيروي انتظامي در مبارزه با موادمخدر و کاهش ورود اين مواد به کشور اشاره کرد و افزود: کاهش توليد موادمخدر در افغانستان به علت بارندگي از يکسو و تقويت مرزهاي شرق کشور و مبادي ورودي موادمخدر به کشور از سوي ديگر باعث شده است که شاهد کاهش ورود مواد در سال جاري به مهين اسلامي‌مان باشيم.

وي ادامه داد: در پنج ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 10 تا 12 درصد کاهش ورودي موادمخدر داشتيم.

فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينکه طبق اعلام سازمان ملل 62 درصد موادمخدر توليدي در افغانستان از ايران عبور مي کند، تصريح کرد: سال گذشته 32 درصد موادمخدر توليدي در افغانستان از ايران عبور کرد. ميزان عبور موادمخدر از ايران در سال‌هاي اخير تا يک سوم کاهش يافته است که رکورد مطلوبي است.

احمدي‌مقدم ميزان کشفيات موادمخدر در سطح کل جهان را 10 درصد اعلام کرد و افزود: صاحبنظران و سازمان ملل کشف 30 درصدي موادمخدر وارد شده به ايران را قبول دارند و اين درحاليست در مجموع 90 درصد کشفيات موادمخدر در ايران و 9 درصد در ترکيه انجام مي‌شود. تنها يک يا دو درصد کشفيات موادمخدر به کشورهاي اروپايي تعلق دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عده‌اي با دستاويز قراردادن درياچه‌ اروميه در جامعه تشنج ايجاد مي‌كنند

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه با اشاره به تجمع‌هاي مرتبط با خشک شدن درياچه اروميه نيز اعلام کرد: موضوع درياچه اروميه يک واقعيت و يک مشکل زيست‌محيطي است و زندگي يک عده را که امرار معاش از اين منطقه دارند به خطر انداخته است و انتظار و توقع دارند كه دولت در اين زمينه اقدامي کند اين درحالي است که حل همه مشکلات در دست دولت نيست و به کمک رسانه‌ها مشکل از طريق مسير منطقي از جمله برگزاري همايش‌ها نشست‌ها در حال بررسي است، عده‌اي تلاش مي‌کنند اينها را دستاويز كرده در راستاي ايجاد تشنج در جامعه عمل كنند و در اين زمينه نيز دستگيري نداشتيم.

كاهش 1300 نفري شمار قربانيان رانندگي در سال جاري

وي همچنين به اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي نيز اشاره کرد وافزود: هدفمندسازي يارانه ها از يک سو و تعديل قيمت سوخت و اجراي اين قانون جديد از سوي ديگر موجب کاهش تصادفات و تلفات در سطح کشور شده است.

وي افزود: در پنج ماهه اول سال جاري يک هزار و 300 نفر کاهش کشته از تصادفات در سطح کشور را شادهد بوديم واين در حاليست که يک و نيم ميليون خودور نير به تعداد خودروهاي کشور اضافه شده است.

احمدي مقدم ادامه داد: اين روند مطلوبي است و اما تا روند دلخواه فاصله داريم اميدواريم با تصويب و اجراي بخش هاي ديگر اين قوانين شاهد کاهش بيش از اين موارد باشيم .

فرمانده ناجا از اجراي طرح مهر همزمان با بازگشايي مدارس خبر داد و افزود: با توجه به نزديک شدن زمان بازگشت مسافرين همزمان با آغاز مدارس از مسافرين تقاضا داريم با سرعت مطمئنه و با احتياط رانندگي كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016