پنجشنبه 31 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاونت سینمایی بدون اجازه تهیه‌کننده؛ فيلم‌ها را در خارج از كشور نمايش مي‌دهد، ایلنا

در شرایطی که دادستان تهران هرگونه همکاری با کلیه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان را ممنوع اعلام کرده است، مدیرکل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه‌ای معاونت سینمائی همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای دارای مجوز را بلااشکال دانست.

به گزارش ايلنا، شورای‌عالی تهیه کنندگان در آخرین نشست خود؛ سخنان متناقض مدیرکل ارزشیابی معاونت سینمایی با دادستان تهران را که باعث بروز مشکلاتی در ارتباط‌های حرفه‌ای می‌شود مورد بحث و بررسی قرار داد.

دادستان تهران در سخنان خود هیچ شرط و یا مهملی برای همکاری قائل نشده، اما مدیرکل ارزشیابی مجوز را شرط همکاری دانسته است. در چنین شرایطی همکاری که شامل فروش فیلم، ارائه آگهی و برنامه‌سازی می‌شود، تهیه‌کنندگان را درتقابل با دادستان تهران قرار خواهد داد.

شورا اعلام داشت: باتوجه به اینکه بنظر می‌رسد هر دو مقام مسئول براساس اختیارات قانونی خود اعلام نظر کرده‌اند و اجرای نظر مسئول سینمایی به واکنش مقام قضائی خواهد انجامید، تصمیم گرفت تا موضوع را جهت روشن شدن وضعیت تهیه کنندگان پی گیری نماید.

در همین نشست؛ ابراز امیدواری شد که دادستانی تهران با جلوگیری از بخش آگهی‌های ایرانی در تلویزیون‌های فارسی زبان ماهواره‌ای، عملاً به تعطیلی آنها و درنتیجه جلوگیری از سرقت فیلم‌های سینمایی ایران کمک نماید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در آغاز این نشست که با حضور نمایندگان مجمع فیلمسازان، انجمن تهیه‌کنندگان مستقل و کانون تهیه‌کنندگان سینمای ایران تشکیل شد، پس از سخنان پیش از دستور نمایندگان تشکل‌های صنفی، رئیس شورایعالی از برگزاری مراسم پایانی پانزدهمین جشن سینمای ایران قدردانی کرد. همچنين مقرر شد تا مراتب تشکر و قدردانی شورایعالی از زحمات کیومرث پوراحمد(دبیر)، مازیار میری(دبیر اجرايی) و دیگر تلاشگران و کوشندگان جشن اعلام شود.

در ادامه نشست، دو تن از اعضای شورایعالی از اقدامات دفتری بنام امور بین‌الملل در معاونت سینمایی صحبت کرده و اعلام داشتند که این دفتر؛ فیلم‌ها را بدون اجازه رسمی و هماهنگی با تهیه‌کننده، جهت نمایش در هفته‌های فیلم خارج از کشور برنامه‌ریزی می‌کند. و جالب آنكه کارمندان این دفتر که ظاهراً کارمندان بخشی از معاونت سینمایی هستند،این حقوق مادی و معنوی تهیه‌کنندگان بخش خصوصی را به رسمیت نمی‌شناساند. چراکه ابتدا فیلم‌ها را برنامه می‌کنند و سپس به تهیه‌کنندگان فیلم اعلام می‌نمایند. در مواردی که تهیه‌کننده اعلام داشته بدلایلی و ازجمله قرارداد بین‌المللی فیلم امکان همکاری ندارد، گفته شده که فیلم را از بازار تهیه می‌کنیم و حتی تهدید کرده‌اند که فیلم را اجازه پخش بین‌الملل نمی‌دهند.

شورایعالی ضمن ابراز تاسف از چنین رفتارهای غیرقانونی مقرر داشت تا اولاً موضوع به اطلاع معاونت سینمایی برسد و از ایشان خواسته شود که به کارکنان چنین بخشی آموزش‌های لازم در جهت شناخت حقوق مالکان فیلم و نحوه رفتار با تهیه‌کنندگان سینمای ایران داده شود.

ثانیاً شورایعالی به معاونت سینمایی اعلام نماید درصورتی‌که دفاتر و یا مسئولیت‌های جدیدی به کار مشغول می‌شوند که سابقه نداشته است مسئولیت این دفاتر و وظایف آنها به تهیه‌کنندگان سینمای کشور اعلام شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016