پنجشنبه 31 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدرس موسيقي: موسيقي نقش عمده اي در آموزش و يادگيري كودكان دارد، ایرنا

مدرس موسيقي كودكان با بيان اينكه موسيقي نقش عمده و بارزي در آموزش و يادگيري كودكان دارد، افزود: اگر در مهدهاي كودك و مراكز اينچنيني، از اين هنر استفاده نشود، پس از چندي خامي و كندي حركت در كودكان مشاهده خواهد شد.

'سودابه سالم' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا در مورد موسيقي كودك گفت: بر اساس يافته هاي علمي دانشمندان، يكي از اعضاي فعال و كامل نوزادان هنگام تولد حس شنوايي آنان است، از اين رو مادر و اطرافيان نوزادان جهت ارتباط با آنها بايد با لحني آهنگين صحبت كنند.

وي ادامه داد: دنياي كودكان در حركت و موسيقي خلاصه مي شود و دانشمندان بر اين باورند كه دنياي نوزاد يك عالم موسيقايي بشمار مي رود.

سالم در مورد آموزشگاه هاي خصوصي موسيقي نيز گفت: هم اكنون آموزشگاه هاي موسيقي نقش مهمي در زنده نگهداشتن اين هنر در كشور ايفا مي كنند، هر چند كه در برخي از اين آموزشگاه ها نيز شايد اساتيد تجربيات مناسب و مطلوبي نداشته باشند كه همين امر سبب ارائه ناقص اين هنر به كارآموزان مي شود.

وي افزود: با اين حال معتقدم وجود آموزشگاه هاي خصوصي موسيقي در كشور بسيار مهمتر و باارزش تر از نبود آنها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين مدرس موسيقي گفت: بايد در ارائه واحدهاي دانشگاهي نيز زمينه اي فراهم شود تا افرادي كه پس از اتمام تحصيلات علاقه مند به نوازندگي و يا آهنگسازي نيستند، بتوانند با يادگيري شيوه هاي نوين آموزشي در آموزشگاه هاي كشور تدريس داشته باشند.

وي افزود: هر چند كه اكنون معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه نظارت بر آموزشگاه هاي موسيقي اقدامات مطلوبي همچون ارائه كارت هاي تدريس انجام داده اما تا زمانيكه شيوه اي در زمينه آموزش موسيقي در دانشگاه ها فراهم نشود، اين اقدامات نيز در بلندمدت كارساز نخواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016