دوشنبه 4 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سن اعتياد در کشور کاهش يافته است، ايسنا

مديرکل سازمان بهزيستی با اشاره به کاهش سن اعتياد در کشور افزود: بايد رويکرد پيشگيرانه بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد؛ چراکه شخصيت کودکان و نوجوانان در سن شش تا ۱۶ سالگی شکل می‌گيرد.
آفتاب: مديرکل دفتر مداخله و بازتوانی آسيب‌های اجتماعی سازمان بهزيستی با اعلام امضای تفاهم‌نامه ميان وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزيستی در آينده نزديک، گفت: با امضای اين تفاهم‌نامه همکاری متقابل سازمان بهزيستی و وزارت آموزش و پرورش در سطح ملی ارتقا می‌يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مسعود فريد با اشاره به اين‌که «در حال حاضر نحوه برخورد با دانش‌آموزانی که به آسيب‌های اجتماعی نظير کودک‌آزاری دچار می‌شوند مبتنی بر ناآگاهی است»، اظهارکرد: با امضای تفاهم‌نامه همکاری، در اسرع وقت در برخورد با دانش‌آموزان آسيب ديده اقدام می‌شود تا جلوی عوارض ناشی از اين آسيب‌ها گرفته شود.

وی در ادامه، با اشاره به کاهش سن اعتياد در کشور افزود: بايد رويکرد پيشگيرانه بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد؛ چراکه شخصيت کودکان و نوجوانان در سن شش تا ۱۶ سالگی شکل می‌گيرد.

وی با بيان اين‌که «بهترين زمان برای پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی سن پيش دبستانی است» عنوان کرد: در اين سطوح با آموزش عزت نفس، تفکر نقاد و خودآگاهی می‌توان از ابتلا به اعتياد در سنين بالاتر جلوگيری کرد.

مديرکل سازمان بهزيستی گفت: آموزش زندگی و آموزش‌های پيش از ازدواج در سطح فردی و خانوادگی از برخی آسيب‌های شايع مانند فرار از خانه يا خودکشی‌ جلوگيری می‌کند.

برخورد با زنان خيابانی و متکديان، نيازمند همکاری بين بخشی است
وی با اشاره به لزوم توانمندسازی و بازتوانی آسيب‌ديدگان اجتماعی، گفت:‌ بايد با ايجاد اشتغال زمينه‌های ابتلای دوباره به آسيب‌ اجتماعی را به حداقل رساند؛ زيرا چه بسا اين افراد دوباره به‌خاطر فقر و مشکلات مالی به شرايط قبلی باز گردند.

وی در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر واکنش منفعلانه بهزيستی در برخورد با زنان خيابانی و متکديان، اظهارکرد: برخورد‌ با اين افراد نيازمند همکاری‌های بين بخشی است و شورای اجتماعی کشور نقش اساسی را در هماهنگی دستگاه‌های مجری و مسئول در زمينه آسيب‌های اجتماعی ايفا می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016