شنبه 2 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کودکان زیر 10 سال، یک سوم عابران پیاده کشته شده در تصادفات هستند، فارس

خبرگزاری فارس:معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: از 5 هزار و 324 عابر پیاده­ای که بر اثر تصادفات رانندگی در سال 89 کشته شدند، حدود یک سوم آن­ها یعنی یک هزار و 723 نفر را کودکان زیر 10 سال از جمله دانش­آموزان ابتدایی تشکیل می­دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرام جباری­زادگان با بیان این مطلب افزود: عابران پیاده بیشترین قربانیان تصادفات رانندگی در کشورمان را تشکیل می‌دهند و در این بین متأسفانه کودکان زیر 10 سال سهم قابل توجهی دارند.

توزیع 100 هزار کتاب الفبای ترافیک بین کلاس اولی­ها

معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره به اینکه کودکان با توجه به ویژگی‌های جسمی و ذهنی در معرض تهدید حوادث و سوانح ترافیکی هستند، اظهار داشت: نه تنها کودکان بلکه والدین آن­ها باید در این ارتباط آموزش­های لازم را فرا بگیرند، ضمن اینکه رانندگان نیز نسبت به این افراد باید توجه کامل داشته باشند.

وی رفتار کودکان در زیر مجموعه عوامل انسانی موثر در تصادفات رانندگی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: کودکان در مقایسه با بزرگسالان از تجریه و آموزش کمتری برخوردارند، ضمن اینکه به لحاظ کوتاهی قد در بسیاری موارد نمی­توانند خودرویی که به آن­ها نزدیک می­شود را به خوبی ببینند و از جانب رانندگان خودروها نیز به خوبی دیده نمی­شوند.

وی بهترین مقطع آموزش کودکان را دبستان و حتی در مواردی پیش دبستان اعلام کرد و گفت: در قالب برنامه­های مختلفی که پیش­بینی شده از جمله توزیع 100 هزار جلد کتاب «الفبای ترافیک» به همراه لوح فشرده حاوی کارتون­های آموزشی به معاونت­های ترافیک شهرداری­های مناطق به منظور اهداء به تمام دانش­آموزان کلاس اولی این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

توزیع 4 هزار جلیقه و پرچم پلیس مدرسه بین مدارس ابتدایی

معاون آموزش سازمان ترافیک اجرای طرح پلیس مدرسه با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی را از دیگر اقدامات تدارک دیده شده عنوان کرد و افزود: به این منظور 4 هزار دست جلیقه پلیس مدرسه و 4 هزار عدد پرچم پلیس مدرسه جهت دو هزار مدرسه ابتدایی شهر تهران آماده شده و در اختیار معاونت­های ترافیک شهرداری­های مناطق قرار گرقته است.

جباری­زادگان در توضیح برخی نکات ایمنی به منظور مراقبت از کودکان اظهار داشت: شاید ساده­ترین و مؤثرترین اقدام هنگام حرکت در معابر گرفتن دست کودکان باشد اما رعایت قوانین و مقرراتی مانند بستن کمربند ایمنی، گذاشتن کلاه ایمنی، عبور از خط عابر پیاده و عدم صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، موجب می­شود کودکان نکات آموزشی را از بزرگسالان فرا گیرند.

وی با بیان این که هنگام عبور از خیابان نباید از فضای لا به لای خودروهای پارک شده استفاده شود، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از تصادفات منجر به مرگ کودکان ناشی از همین رفتار پر خطر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




انجام اقدامات لازم به منظور ایمن­سازی مدارس و روان­سازی ترافیک

جباری­زادگان با ذکر این نکته که عابران پیاده باید حتماً هنگامی که چراغ عابر پیاده سبز می­شود از عرض خیابان عبور کنند، اظهار کرد: البته این امر تضمینی برای ایمنی کامل نیست و هنگام عبور از چراغ سبز عابر پیاده لازم است با دقت به اطراف نگاه ­کنیم و پس از اطمینان کامل از توقف وسایل نقلیه از عرض خیابان عبور کنیم.

وی با تاکید بر این که در اطراف بسیاری از مدارس شهر تهران اقدامات لازم به منظور ایمن­سازی مدارس و روان­سازی ترافیک صورت پذیرفته، تصریح کرد: به این منظور علاوه بر نصب علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای ترافیکی و تبلیغات محیطی در محدوده مدارس نسبت به انجام خط­کشی و نرده­کشی نیز در اطراف مدارس اقدام شده است.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید تحصیلی در سایه انتقال آموزه­های ترافیکی و ارتقای فرهنگ ترافیک، رعایت قوانین و مقررات از سوی عابران پیاده و رانندگان و اعمال و اجرایی دقیق و کامل قانون، شاهد کاهش تصادفات منجر به مرگ و مصدومیت عابران پیاده از دانش­آموزان باشیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016