شنبه 2 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح تشدید برخورد با جرائم خشن در دستور کار هیئت رئیسه مجلس، فارس

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشدید برخورد با جرائم خشن که به صورت 2 فوریتی تدوین شده بود در دستور کار هیئت رئیسه مجلس قرار دارد.
خبرگزاری فارس: طرح تشدید برخورد با جرائم خشن در دستور کار هیئت رئیسه مجلس

موسی قربانی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس، طرح تشدید برخورد با جرائم خشن در دستور کار هیئت رئیسه مجلس قرار دارد.

وی افزود: این طرح 2 فوریتی بود و در روز 8 مرداد ماه به تایید کمیسیون قضایی رسید و در کمیسیون نیز تصویب شد و به این ترتیب به هیئت رئیسه مجلس ارجاع داده شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد متأسفانه چندین طرح 2 فوریتی دیگر نیز در دستور کار مجلس قرار دارد که امیدواریم به سرعت نوبت به رسیدگی طرح برخورد با جرائم خشن بشود.

به گزارش خبرنگار فارس، پیش از این در روز 8 مرداد موسی قربانی خبر از تدوین طرحی 2 فوریتی داده بود که برخی از مسئولان ناجا و همچنین دادستانی کل کشور در تدوین ان نقش داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




یکی از این موضوعات بحث کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های مربوط به قتل، تجاوز و سرقت‌های مسلحانه است به‌گونه‌ای که برای مثال مدت زمان تجدید نظر از 20 روز به 7 روز کاهش یابد.

در کنار این موضوع مقرر شد تا انتشار مذاکرات دادگاه‌های رسیدگی به این جرائم تا آنجایی که به بازدارندگی از وقوع جرم منجر می‌شود قانونی قلمداد شود و دیگر نیازی به صبر تا قطعی شدن حکم برای انتشار نباشد.

البته در کنار این موضوع مقرر شد سیاه‌نمایی و القاء احساس ناامنی به جامعه توسط رسانه‌ها هم جرم تلقی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016