پنجشنبه 21 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقف‌های دوبله و تلفن‌هایی که رد و بدل می‌شود، فارس

شگرد جدید برخی از پارکبان‌های پایتخت توقف دوبله در خیابان‌ها و رد و بدل شدن شماره بین راننده و پارکبان است.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، موضوع استفاده از افرادی تحت عنوان و نام "پارکبان" تاریخچه‌ای قدیمی در کشورمان ندارد و نهایتاً در خوش‌بینانه‌ترین حالت، بروز چنین پدیده‌ای به ۱۰ سال گذشته باز می‌گردد.

پرداختن به شرح وظایف این افراد را می‌توان در چند وظیفه کلی گنجاند که یکی از آنها نظم بخشیدن به نحوه پارک خودروها در حاشیه خیابان‌هاست تا دیگر اهالی خیابان دچار دردسر نشوند و به این ترتیب عبور و مرور هم از نظم بیشتری برخوردار باشد.

یکی دیگر از مسئولیت‌ها و شرح وظایف این افراد، تأمین امینت خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان است که به این ترتیب راننده خودرو در هنگام پارک کردن خیالش راحت باشد که به خودرو‌اش صدمه‌ای وارد نشده و لوازم داخل آن در حد معقول مراقبت می‌شود.

هر چند که این وظایف می‌تواند بیشتر هم باشد اما به همین چند وظیفه بسنده می‌کنیم تا بتوان به اصل ماجرا پرداخت و نتیجه منطقی گرفت.

چند روز قبل به یکی از خیابان‌های اطراف میدان ونک رفتیم و با دیدن پارکبان‌ها احساس خوشحالی کردیم که به طور قطع می‌توانیم جای مناسبی برای پارک خودرومان پیدا کنیم، اما تمام خیابان پر بود از خودروهایی که زودتر از ما رسیده و پارک شده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پس از ۲ بار بالا و پایین رفتن در خیابان به این نتیجه رسیدیم که جای پارک وجود ندارد و برای آنکه دیگر خیالمان راحت شود از مرد جوان پارکبان پرسیدیم: جای پارک نیست؟ که البته پاسخ جالبی شنیدیم.

پارکبان جوان گفت: نگران نباش! ماشینت را جایی که می‌گویم پارک کن و برو... ما هم خوشحال شدیم، اما دیدیم جای پارکی که نشانمان داد، دوبله بود و باید یک لاین خیابان را اشغال می‌کردیم.

با تعجب پرسیدیم: اینجا پارک کنیم؟... که جواب داد: بله. شماره موبایلت را هم به من بده!

پرسیدم: شماره موبایل برای چه؟... که مدعی شد اگر جایی خالی شود با تو تماس می‌گیرم تا بیایی و جای پارک ماشینت را عوض کنی!

پرسیدم: اگر پلیس بیاید و جریمه‌ام کند، چه؟... که مدعی شد: نگران پلیس نباش، فقط به محض آنکه زنگ زدم، سریع خودت را برسان و ماشینت را جا به جا کن.

به هر تقدیر از آنجا که کارمان حیاتی بود، ماشین را پارک کردیم و شماره‌مان را هم دادیم و خواستیم برویم که گفت: می‌شود ۲ هزار تومان!

گفتیم ساعتی چند حساب کردی؟ که گفت: دوبله قیمتش فرق می‌کند!

از قیمت و جای پارک دوبله که بگذریم سوال اصلی این است که آیا چنین رفتاری از یک پارکبان معقول و منطقی است؟

سوال دوم این است که اگر زنی راننده مجبور باشد که از چنین جای پارکی استفاده کند، واگذار کردن شماره تلفن به یک پارکبان، چه جایگاهی دارد و خدای نکرده بیم این نمی‌رود که مبادا رد و بدل شدن این شماره، در آینده مفسده به همراه داشته باشد؟

و سوال سوم این که ایجاد نظم در عبور و مرور خیابان با دوبله پارک شدن خودرو چه وضعیتی پیدا می‌کند؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016