پنجشنبه 21 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاليباف: هنوز هم شهروندان پس از خروج از مترو بايد حمام كنند! ایسنا

شهردار تهران با بيان اينكه مشكل ترافيك تهران طي برنامه‌اي چهارساله قابل برطرف شده است، بر اهميت نقش حمل و نقل عمومي و فرهنگسازي براي حل اين مشكل تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدباقر قاليباف در همايش تجليل از پليس راهور تهران بزرگ با بيان اينكه يكي از مظلوم‌ترين نيروهاي كشور نيروي انتظامي است، اظهار كرد: مردم و مسوولان درك درست و دقيقي از فشار و حجم كاري آنها ندارند.

وي با اشاره به اهميت انضباط اجتماعي به عنوان مقدمه يك حركت بزرگ براي پيشرفت در نسل پليس راهنمايي و رانندگي در اين زمينه تاكيد و خاطرنشان كرد: در حوزه انضباط اجتماعي بيشتر مديران و نخبگان مقصر هستند.

قاليباف با اشاره به اينكه بستن كمربند ايمني زماني امري غيرممكن بود اما وقتي اراده لازم در اين زمينه صورت گرفت اين اقدام 45 روزه به سرانجام رسيد.

وي انضباط اجتماعي را عنصر گمشده مهمي در جامعه دانست و تاكيد كرد: هركس كه براي برقراري انضباط اجتماعي تلاش كند به همه كشور و در هر دو حوزه مادي و معنوي خدمت كرده است.

شهردار تهران در ادامه يكي از چالش‌هاي بزرگ پايتخت را كه سرمنشاء بسياري از مشكلات ديگر است آلودگي صوتي و هوا دانست و ادامه داد: آمارها در اين دو حوزه نگران‌كننده است و با توجه به نقش اساسي حمل و نقل و ترافيك در اين زمينه پليس راهنمايي و رانندگي مي‌تواند در كاهش اين معضل نقش بسزايي داشته باشد.

وي در عين حال فرهنگ ترافيك را يكي از عوامل موثر در مشكل ترافيك عنوان و اضافه كرد: از 9 سال قبل كه در نيروي انتظامي فعاليت مي‌كردم تاكنون در چندين مقطع بر موضوع ترافيك تهران متمركز شدم و به اين نتيجه رسيدم كه معضل ترافيك در يك برنامه چهارساله به طور كامل قابل حل است.

وي با بيان اينكه حوزه ترافيك 17 ـ 18 صاحب دارد افزود: در دوره تصدي مسئوليت در شهرداري نيز عنوان كردم كه دستگاه‌هاي متولي اين حوزه پيش‌قدم شوند و اگر كسي پا پيش نگذاشت من به عنوان شهردار آماده ورود به اين مقوله هستم.

وي با اشاره به حمل و نقل عمومي در تهران با بيان اينكه شهرداري بايد در توسعه حمل و نقل عمومي متمركز شود افزود: بايد با قدرت براي تردد خودروهاي شخصي محدوديت ايجاد كنيم.

شهردار تهران با اشاره به تعريف معابر در خيابان‌هاي دماوند و پيروزي يادآور شد: قرار نيست معابر اضافه شده به سطح شهر جولانگاه خودروهاي شخصي شود.

قاليباف ادامه داد: اين معابر اضافه شده يا به سامانه اتوبوسهاي تندرو اختصاص مي‌يابد و يا محل تردد تاكسي‌ها خواهد بود.

شهردار تهران در ادامه با تاكيد بر اينكه هرجا كاري منطقي و با پشتوانه خرد جمعي صورت گيرد با همه سختي‌ها از آن پشتيباني مي‌كنم و پاي آن مي‌ايستم اظهار كرد: راه‌اندازي و توسعه خطوط BRT يكي از اين موارد بوده است.

وي در ادامه با اشاره به افزايش ظرفيت متروسازي درتهران از 5/2 كيلومتر به 15 كيلومتر در سال اظهار كرد: توسعه مترو مطابق با برنامه‌ريزي انجام شده در سال 85 و بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافيك صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هم‌اكنون در تهران سالانه 30 كيلومتر مترو احداث مي‌شود

قاليباف با بيان اينكه هم‌اكنون در تهران سالانه 30 كيلومتر مترو احداث مي‌شود، اظهار كرد: اگر مشكل نقدينگي مترو حل شود، قادر به افزايش اين ميزان به 50 كيلومتر در سال هستيم.

به گفته وي در صورت ساخت 50 كيلومتر مترو در سال، طي دو سال و نيم آينده بحران حمل و نقل عمومي تهران برطرف مي‌شود.

شهردار تهران با اشاره به احداث بزرگترين كارخانه واگن‌سازي كشور در تهران اظهار كرد: ظرفيت توسعه مترو تا حد زيادي وجود دارد.

وي با اشاره به انتقاداتي كه درباره راه‌اندازي خط اتوبوس تندرو در خيابان‌هاي انقلاب و آزادي متوجه شهرداري تهران بود، افزود: قرار بود اين خط سه سال و تا زمان راه‌اندازي ايستگاه‌هاي مترو اين محدوده فعال باشد، اما امروز با وجود فعاليت ايستگاه‌هاي مترو حجم مسافران اتوبوس‌هاي تندرو كاهش نيافته است بلكه هنوز هم هركس وارد مترو يا BRTمي‌شود حتما بايد پس از خروج به خاطر تعريق زياد ناشي از ازدحام جمعيت حمام كند!

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنانش به اهميت فرهنگ ترافيك و آموزش آن اشاره كرد و افزود: پليس راهنمايي و رانندگي نيز بخشي از فعاليت خود را در اعمال قانون متمركز مي‌كند و بخش ديگر آن قطعا گسترش آموزش خواهد بود.

به گزارش ايسنا، وي همچنين به پليس راهنمايي و رانندگي تهران توصيه كرد كه هر اندازه مي‌تواند از حضور فيزيكي نيروي انساني در سطح شهر جلوگيري كند.

وي تصريح كرد: با توجه به بهره‌گيري از سامانه‌هاي هوشمند اين امكان وجود دارد كه در برخي از معابر حضور فيزيكي پليس كمرنگ شود.

وي به اجراي موفق طرح سيستم هوشمند ثبت تخلفات در محدوده‌هاي طرح ترافيك اشاره كرد و گفت: البته در برخي نقاط حضور مستمر و مداوم نيروي پليس لازم است و با تكنولوژي صرف مشكل قابل حل نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016