دوشنبه 21 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرج الله سلحشور: در دادگاه محکوم نشدم، ايرنا

تهران- کارگردان مجموعه يوسف پيامبر (ع) با بيان اينکه در دادگاه محکوم نشدم، افزود: نخستين مرحله دادگاه پرونده ادعای سرقت ادبی نگارش فيلمنامه اين مجموعه مختومه اعلام شد و اکنون قاضی پرونده تغيير کرده و موضوع در حال پيگيری است.


'فرج‌الله سلحشور' روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ايرنا، در خصوص موضوع شکايت شخصی به نام 'شهاب الدين طاهری' که مدعی است فيلمنامه مجموعه يوسف پيامبر(ع) براساس کتاب وی نگاشته شده است،گفت: در مرحله نخست دادگاه براساس شکايت اين شخص احضارم کرد، به جای دفاع، سناريوی خود را برای مقايسه به دادگاه ارايه دادم و دادگاه تبرئه ام کرد و حکم به منع پيگيری داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کارگردان مجموعه يوسف پيامبر (ع) افزود: در دادگاه تجديد نظر بنا شد که کارشناسانی تعيين شود و تشابه دو اثر را مورد مقايسه قرار دهند. سه نفر تعيين و به اين موضوع پرداختند و رای به ۵۵ درصد تشابه در متن سناريو و کتاب دادند.
سلحشور توضيح داد: در اين مرحله تنها فراخوانی جهت حضور در دادگاه برايم ارسال شد ، هنوز به دادگاه نرفته بودم که متوجه شدم يکی از کارشناسان بررسی فيلمنامه و شاکی پرونده، فراخوان دادگاه را تحت عنوان محکوميت ام به رسانه ها اعلام کردند.
وی گفت: متاسفانه سايت‌های خبری و برخی شبکه‌های معاند اين خبر کذب را بزرگ‌نمايی کردند.
سلحشور يادآورشد: کارشناسان جديد اکنون در حال بررسی پرونده هستند و بزودی نتيجه بررسی ها در دادگاه ارايه می شود.
شهاب‌الدين طاهری نويسنده کتاب ــ فيلمنامه دوجلدی 'يوسف صديق' در سال ۱۳۸۷ شکايتی عليه سلحشور نويسنده و کارگردان مجموعه تلويزيونی يوسف پيامبر(ع) به دادگاه رسيدگی به جرايم کارکنان دولت تهران ارايه کرد و مدعی شد که اين کارگردان ايده ساخت سريال يادشده را از کتاب دو جلدی وی بدست آورده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016