یکشنبه 18 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرج‌الله سلحشور: سينماگران ما سنخيتی با فاطمه زهرا ندارند، آزادی بيان نداريم، مهر

فرج‌الله سلحشور مهمترين دليل کمرنگ بودن سيره حضرت زهرا (س) را در آثار هنری، دور بودن اهالی اين حرفه از شخصيت فاطمه زهرا (س) دانست و تاکيد کرد ما برای پيشرفت الگوی ايرانی اسلامی طرح داريم اما آزادی بيان نداريم.


فرج الله سلحشور در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به اين سئوال که چرا در آثار هنری سيره حضرت زهرا (س) مورد توجه قرار نمی گيرد گفت: مهمترين دليل اين اتفاق دوری سينما و اهالی سينما از بی بی فاطمه زهراست.

وی گفت: بايد توجه داشت که حضرت زهرا(س) الگوی زن دنياست و زن و مردی که در سينمای ما کار می کند به دليل عدم سنخيت،عدم ايمان وعدم باوری که در اعمال و رفتارش دارد سنخيتی با سيره حضرت زهرا ندارد چرا که از کوزه همان تراود که در اوست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کارگردان يوسف پيامبر ادامه داد: سينماگر همان چيزی را بروز می دهد که درون اوست و فاطمه زهرا (س) بطور مطلق هيچ سنخيتی با فيلمساز ما و فيلمسازان ما ندارد.

کارگردان سريال "مردان آنجلس" در ادامه و در پاسخ به اين سئوال که نقش مديران سينمايی را در پر رنگ تر کردن سيره حضرت زهرا (س) تا چه اندازه می دانيد گفت: من تصميم گيران سينمايی کشور را پيرو حضرت زهرا(س) می دانم؛ اما آنها ابزاری دارند بنام هنرمند و فيلمسازی هم با اين ابزار شکل می گيرد.اما نکته اين است که اين ابزار با الگو شدن بی بی فاطمه زهرا(س) مخالفند.اين افراد حتی اگر بخواهند هم نمی توانند حضرت زهرا (س) را الگو قرار دهند چون اين بانو را نمی شناسند و به زن تنها به شکل کالا نگاه کرده اند.

کارگردان ايوب پيامبر ادامه داد: سينماگران ما "زن" را می توانند در قالب فيمينيست ارائه دهند، می توانند در قالب غربی ارائه دهند؛ نمی توانند حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند چون بی بی فاطمه زنی مومنه،پاکدامن،مطيع شوهر، شوهر دوست بوده است.حضرت زهرا (س) هم مومن به دستورات الهی بوده و هم سمبل عفاف و حيا، اين در حالی است که زن در فيلمسازی ما سمبل بی حيايی، دريدگی و تقابل با شوهر است؛ بنابراين اين دو تفکر نمی تواند کنار يکديگر قرار گيرد.

فرج الله سلحشور در ادامه و درباره نقش هنرمندان مذهبی برای ترويج اين سيره در سينما و تلويزيون گفت:ما هنرمندان مذهبی فکر و ايده برای اصلاح داريم.طرح برای پرداخت و پيشرفت الگوی ايرانی اسلامی داريم، اما جايی که حرفمان را بزنيم نداريم.

کارگردان يوسف پيامبر ادامه داد: در حال حاضر آزادی بيان برای هنرمندان مسلمان وجود ندارد. همه اقشار هنری راحت حرفشان را می زنند اما ما نمی توانيم راحت حرفمان را بزنيم.

سلحشور در پايان ضمن گلايه از تلويزيون گفت: تلويزيون اجازه مصاحبه نمی دهد اگر دعوت برای برنامه زنده باشد حرف بزنيم بلافاصله برنامه جمع می شود، اگر هم تکرار برنامه پخش شود بخشهايی را که مخالفند از تکرار حذف می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016