سه شنبه 10 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مردی همسر سابقش را با ضربات قمه کشت، ايسنا

مردی همسرسابقش را با ضربات متعدد قمه ۶۰ سانتيمتری از پای درآورد و متواری شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ماموران کلانتری ۱۴۷ گلبرگ در ساعت ۱۵:۳۰ هشتم آبان ماه از طريق دريافت پيامی از مرکز فوريت‌های پليسی ۱۱۰ در جريان نزاع منجر به جرح در طبقه دوم يک واحد مسکونی واقع در فلکه اول تهرانپارس قرار گرفتند.

با ثبت اين گزارش مردمی عوامل گشت کلانتری به محل اعلام شده مراجعه و با پيکر خونين «زهرا» ۳۷ ساله روبرو شدند که ماموران نسبت به انتقال اين زن به مراکز درمانی اقدام و پيکر بی‌جان اين زن را به بيمارستانی در فلکه سوم تهرانپارس منتقل کردند که اين زن در حين انتقال به بيمارستان به علت شدت جراحات وارده ناشی از برخورد جسم برنده جان خود را از دست داد.

کارآگاهان با بررسی حادثه دريافتند که اين زن در اثر اصابت ضربات متعدد قمه‌، حدودا ۶۰ سانتيمتری به قتل رسيده است و بررسی از جراحات اين زن نشان داد که متهم به قتل اولين ضربه را به ناحيه شکم اين زن وارد کرده و پس از آن ده‌ها ضربه ديگر به پيکر «زهرا» وارد کرده است و پس از آن از صحنه قتل متواری شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کارآگاهان پليس آگاهی در تحقيقات اوليه از همسايگان دريافتند که ساعاتی پيش از مرگ اين زن صدای جر و بحث و پس از آن صدای ضرب و شتم و درگيری ميان «زهرا» و «حميد» (همسرش) ۴۷ ساله به گوش می‌رسيد و اين درگيری به حدی بود که همسايگان برای وساطت به در منزل مقتول مراجعه کرده اما حميد که قمه‌ای در دست داشت با تهديد همسايه‌ها اعلام کرد که «اگر نرويد اول شما را می‌زنم» و همسايه‌ها نيز با ديدن اين صحنه مراتب را به مرکز فوريت‌های پليسی ۱۱۰ اعلام ‌کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، تحقيقات کارآگاهان برای واکاوی زوايای پنهان اين قتل ادامه داشت تا اين که آنان در تحقيقات از خانواده مقتول دريافتند که «زهرا» حدود دو ماه پيش از شوهرش حميد جدا شده و از آن پس با مادر و خواهرش زندگی می‌کرده است.

ماموران در بررسی از خانواده مقتول دريافتند شب قبل از حادثه فرزند ۱۶ ساله اين زن به نام «اميد» در تماسی با مادرش عنوان کرده بود که به علت تصادف از ناحيه پا دچار شکستگی شده است و مقتوله با اين تصور که پسرش دچار آسيب شده است. روز حادثه برای ديدن پسرش به منزل همسر سابقش مراجعه کرده که به قتل می‌رسد.

به گزارش ايسنا، تلاش برای يافتن سرنخ از مخفی‌گاه حميد ادامه دارد و در حال حاضر پرونده در اختيار کارآگاهان مبارزه با جرايم جنايی پليس آگاهی قرار دارد.


يک جامعه‌شناس:


دسترسی افراد به مراکز مشاوره‌ را از طريق بيمه آسان کنيم


آستانه تحمل افراد پايين آمده است

دکتر اميرمحمود حريرچی، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ايسنا، با اشاره به حادثه به قتل رسيدن زنی به دست همسر سابقش گفت: آستانه تحمل‌ افراد پايين آمده است.

وی با بيان اينکه حساسيت و کاهش آستانه تحمل به اشکال مختلفی در افراد بروز می‌کند،‌ گفت: ‌يکی از اين شکل‌ها در حوزه خانواده است که بعضا ممکن است با خشونت نيز همراه باشد.

اين جامعه‌شناس ادامه داد: در گذشته وظيفه ميانجی‌گری ميان افراد بر عهده ريش‌سفيد‌ها و بزرگترهای خانواده بود اما امروزه با توجه به اين که اين افراد نقش کمتری در انتخاب همسر فرزندانشان بر عهده دارند،‌ نوعی بی تفاوتی در آنان به وجود آمده است.

وی با بيان اينکه امروز وظيفه ميانجی‌گری و مشورت دهی به افراد بر عهده نهاد‌های مشاوره‌ای و مددکاری است، افزود: متأسفانه جای اين نهادها بنا به دلايل مختلفی از جمله بالا بودن هزينه‌ها،‌ در دسترس نبودن، داشتن تفکر منفی نسبت به آن و... در جامعه ما خالی است.

اين کارشناس علوم‌اجتماعی با تاکيد بر اينکه بسياری از مشکلات از طريق مذاکره و صحبت قابل حل است به ايسنا گفت: شرط تحقق اين امر آن است که افرادی به عنوان مشاور در حضور دو طرف به آنان بفهماند که در بحث و جدال فردی بازنده نيست و هر دو طرف می‌توانند برنده باشند.

وی با بيان اينکه تا زمانی ‌که بحث برنده و بازنده بودن در افراد را حل نکنيم حس انتقام‌جويی باقی خواهد ماند، ‌خاطرنشان کرد: همان‌طوری که در امر دسترسی به خدمات اوليه بهداشتی و درمانی جزو بهترين‌ها در جهان هستيم در بحث‌ نهاد‌های مشاوره‌ای نيز می‌توان از طريق تخصيص بيمه به اين بخش‌ها دسترسی افراد به نهاد‌ها و مراکز مشاوره‌ای را آسان کنيم.

به گفته حريرچی عمده‌ترين مشکل در جوامع ما مشکل روانی است چرا که اين مشکلات باعث بروز بيماری جسمی در افراد نيز می‌شود.

اين جامعه شناس در پايان با بيان اينکه طلاق اتفاق خوبی نيست گفت: تدابيری بايد اتخاذ شود تا در صورت جدايی نيز افراد حس انتقام‌جويانه و بازنده‌بودن را نداشته باشند.


يک روانشناس:


مرتکبان به قتل شخصيت ضداجتماعی دارند


برخی از مردان خود را مالک همسرانشان می‌دانند

دکتر مصطفی تبريزی، روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ايسنا، با تاکيد بر اينکه افرادی که مرتکب قتل می‌شوند دارای شخصيت ضداجتماعی هستند گفت: علت اين حوادث بايد بررسی شود.

وی با اشاره به حادثه به قتل رساندن زنی توسط همسر سابقش اظهارکرد: عوامل مختلفی از قبيل کينه‌توزی، انتقام‌جويی و ... می‌تواند باعث چنين اقداماتی شود.

تبريزی با بيان اينکه برخی از مردان خود را مالک همسرانشان می‌دانند، گفت: اين تفکر گاهی، حتی بعد از جداشدن زوجين از يکديگر نيز ادامه پيدا می‌کند که در موارد حادتر باعث ايجاد حس کينه‌توزی و انتقام‌جويی در طرف مقابل و در نهايت دست زدن به چنين جناياتی می‌شود.

اين روان‌شناس درباره راه‌کارهای کاهش چنين پديده‌هايی در جامعه با بيان اينکه اصلی‌ترين و مهم‌ترين راهکار را گسترش بهداشت روانی در جامعه می‌داند، افزود: در مراحل بعدی نيز ‌بايد نظام تعليم و تربيت به پرورش سلامت روان و جسم افراد بپردازد.

به گفته تبريزی، گسترش و دسترسی آسان به مراکز مشاوره نيز از ديگر راه‌های کاهش چنين اتفاقاتی در جامعه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016