چهارشنبه 18 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عزيزالله حميد نژاد: گلشيفته فراهانی استعداد درخشانی بود که به نوعی از سينمای ايران ربوده شد، پارس توريسم

محمد تاجيک : عزيزالله حميدنژاد کارگردان مطرح سينمای ايران و کارگردان فيلم تحسين شده اشک سرما گفت: گلشيفته فراهانی استعداد درخشانی بود که به نوعی از سينمای ايران ربود شده بود.
به گزارش پارس توريسم عزيزالله حميدنژاد که در مراسمی با عنوان «نکوداشت سه نسل از سينماگران ايران» شب گذشته ـ ۱۷ آبان ماه ـ در هتل «استقلال» تهران و به بهانه عرضه فيلم اشک سرما سخن می گفت افزود:بااين شب برفی يادو خاطره فيلم «اشک سرما» برايم زنده شد وقتی اين بخش‌ها را از فيلم‌های سينمای ايران ديدم انرژی گرفتم. سکانس‌هايی که در حال حاضر کمتر می‌بينيم. سينمای ايران انرژی زيادی دارد که بايد به منصه‌ی ظهور برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود‌ سال‌ها بايد دويد تا فيلمی مانند «اشک سرما» ساخته شود.حدود شش سال طول کشيد تا شرايط برای ساخت اين فيلم فراهم شد.
اين کارگردان با اشاره به حضور گلشيفته فرهانی در اين فيلم گفت:‌ تصميم‌گيری‌های عجولانه در سطح کلان می‌تواند استعدادها را فراری دهد و چه خوب است برای هنرمندانی که ماندند شرايطی را فراهم کنيم تا نروند. بی‌احترامی بسياری از هنرمندان را از پای در می‌آورد و تنها يک توجه کوچک کافی است تا آنها دلگرم شوند.
گلشفيته سه فيلم دفاع مقدسی مهم در اين سالها بازی کرد فيلمهايی چون :به نام پدر اشک سرماو ميم مثل مادر و دريغ از يک تشويق ناقابل. .
وی ادامه داد: البته آقای شمقدری تلاش زيادی کردند تا مشکلات گلشيفته حل شود اما اتفاقاتی افتاد و اين را از حيطه وظايف ايشان خارج کرد اما باز تاکيد می کنم به فکر کسانی که هستند، باشيم.
:حميد نژاد همچنين گفت : ما سرفيلم آناهيتا با گلشيفته قرارداد داشتيم و مذاکرات زيادی هم کرديم و اگر مراقبت می شد ومی ماند وکار می کرد ديگر اين اتفاقات نمی افتاد . همانطور که خانم حجاردر وضعيت مشاهبه گلشفته فراهانی قرار داشت ولی با درايت مسئولان توانست کار کند و بماند و همچنان در فيلم ها وسريالها بازی می کند.
وی تاکيد کرد : سر فيلم اشک سرما گلشيفته فراهانی زحمت زيادی کشيد واشک سرما بازی های شاخص ايشان بود و انرزی زيادی به گروه می داد.
در اين مراسم، تصاوير سينماگران نسلهای اول دوم وسوم فيلم‌های آنها که در اين مجموعه جمع آوری شده است پخش شد که فيلم عزيزالله حميد نژاد در بخش نسل دوم حضور داشت .د.
اين فيلم‌ها شامل «دختری با کفش‌های کتانی»‌ به کارگردانی رسول صدر عاملی، «ميم مثل مادر»‌ رسول ملاقلی پور‌، «اشک سرما‌» عزيز الله حميد نژاد،«طوفان شن»‌ جواد شمقدری، «باشگاه سری‌» جمال شورجه‌، «آواز گنجشک‌ها» مجيد مجيدی و «سوپراستار» تهمينه ميلانی می‌شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016