شنبه 21 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايجاد بسترهاي ازدواج، پيشكش؛ جلوي طلاق را بگيريد، ایسنا

دبير منطقه هفت کميسيون حقوق بشر اسلامي ايران گفت: تلاش براي ايجاد بسترهاي ازدواج جوانان، پيشکش مسئولان و متوليان امر. آنچه مورد انتظار است اينكه لااقل ازدواج‌هاي موجود، حفظ و از طلاق زودرس جوانان جلوگيري شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وحيد کاظم‌زاده در نشست کارگروه حمايت از حقوق جوانان شمال‌غرب کشور با ابراز نگراني از رشد طلاق در استان‌هاي شمال غرب کشور تصريح كرد: مشکلات اقتصادي و عدم ثبات در اشتغال جوانان، از عوامل تاثيرگذار در وقوع پديده طلاق در منطقه است.

وي رواج آموزه‌هاي غربي و تبليغات منفي و مخرب ماهواره‌ها را در افزايش طلاق بي‌تاثير ندانست و ادامه داد: اين امر موجب جدايي از فرهنگ اصيل ايراني اسلامي و رشد طلاق است ولي نبايد از نظر دور داشت که مشکلات اقتصادي و اجتماعي در درجه اهميتي هم‌طراز با آن قرار گرفته‌اند.

دبير منطقه 7 کميسيون حقوق بشر اسلامي با بيان اينکه طبق آمارهاي موجود سالانه 30 تا 35 درصد ازدواج‌ها در ايران به طلاق ختم مي‌شود، افزود: روابط درون خانواده‌ها، عدم تفاهم، کراهت، سوء رفتار زوجين و مداخله بي‌جاي والدين و اطرافيان در زندگي از جمله عوامل درون‌خانوادگي در ازدواج‌هاي منجر به طلاق بوده و رشد بيکاري، تغيير قوانين و اعتياد از جمله عوامل اجتماعي است که بر افزايش تعداد طلاق‌ها تاثيرگذار بوده است.

كاظم‌زاده با بيان اينکه نبود امنيت شغلي و اقتصادي و به دنبال آن مشکلات مسكن در کاهش نرخ ازدواج و افزايش طلاق در جامعه تاثير گذاشته و روند رو به رشد جدايي در سال‌هاي ابتدايي زندگي مشترک را سبب شده است، اظهار كرد: اعتياد، بيماري‌هاي خاص، ناتواني جنسي مردان، چشم و هم چشمي، عدم ثبات در اشتغال، تحصيلات، ازدواج‌هاي اجباري، مهريه بالا و ازدواج‌هايي كه براي مهريه است از ديگر عوامل افزايش طلاق در بين جوانان است.

وي با بيان اينکه يکي از دستورات موکد اسلام تشکيل خانواده است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر نه تنها شاهد گسترش ازدواج جوانان نيستيم بلکه افزايش ميزان طلاق در بين جوانان به يکي از دغدغه‌هاي فکري خانواده‌ها تبديل شده است.

دبير منطقه 7 كميسيون حقوق بشر اسلامي ايران با بيان اينکه اصول زندگي در حال حاضر تحت تاثير محيط قرار گرفته و بسياري از جوانان و والدين مانند گذشته درباره زندگي مشترک فکر نمي‌کنند، يادآور شد: در گذشته بسياري از افراد به زندگي خود پاي‌بند بودند و با همه گونه سختي آن کنار مي‌آمدند اما اکنون جوانان با ايجاد کوچک‌ترين مشکلي، راه جدايي را در پيش مي‌گيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




كاظم‌زاده عمده‌ترين دليل طلاق را بعد از انتخاب نادرست، خواسته‌هاي بي‌مورد طرفين دانست و اضافه كرد: زماني که خواسته‌ها و نيازها درست نباشد يا طرفين پاسخگوي نيازهاي يکديگر نباشند، مشکل ايجاد مي‌شود و در اين مسير، خواسته‌هاي نابه‌جاي والدين دو طرف آن را حادتر مي‌كند زيرا طبق گفته مشاوران خانواده 20 درصد طلاق‌ها را دخالت خانواده‌ها و ديگران در امور جوانان سبب مي‌شوند و اين قضيه تا آنجا پيش رفته که خانواده‌ها با هم ازدواج مي‌کنند، نه دو جوان زيرا اختلافات خانواده‌ها آن‌چنان زياد شده که اجازه زندگي به زوج را نمي‌دهند.

وي با بيان اينکه مسئولان براي عواقب وحشتناک طلاق در جامعه بايد چاره‌اي بينديشند، گفت: امروز طلاق قباحت خود را در جامعه از دست داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016