یکشنبه 6 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرگ دو هزار و 169 نفر بر اثر سوء مصرف موادمخدر در هفت ماهه سال۹۰، ایسنا

سازمان پزشكي قانوني كشور اعلام كرد كه در هفت ماهه سالجاري دو هزار و 169 نفر بر اثر سوء مصرف موادمخدر جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 1/4 درصد افزايش داشته است.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس اعلام اين سازمان، از كل فوتي‌هاي سوء مصرف موادمخدر در هفت ماهه سالجاري دوهزار و 37 نفر مرد و 132 نفر زن بودند، درحالي كه تعداد زنان فوت شده بر اثر اعتياد در هفت ماهه اول سال گذشته 105 نفر و تعداد مردان فوت شده يك‌هزار و 979 نفر بوده است.

بيشترين فوتي‌هاي سوءمصرف مواد در نيمه اول سالجاري با عدد 595 نفر مربوط به استان تهران است و پس از آن استان اصفهان با 228 و فارس با 158 فوتي در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

همچنين استان‌هاي كردستان و آذربايجان شرقي با هفت و بوشهر و ايلام با 9 فوتي به ترتيب كمترين ميزان مرگ ناشي از سوء مصرف موادمخدر را داشته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ايسنا، تعداد كل متوفيات سوء مصرف موادمخدر در سال گذشته سه‌هزار و 656 نفر بوده كه يك‌هزار و 785 نفر آنان در نيمه اول سال و يك هزار و 871 نفر آنان در نيمه دوم سال جان باختند.

براساس آمارهاي موجود معمولا مرگ و مير ناشي از مصرف موادمخدر در نيمه دوم هرسال بيشتر است زيرا در اين ايام مرگ كارتن‌خواب‌هاي معتاد بر اثر سوء تغذيه و سرمازدگي به آمار فوتي‌هاي سوء مصرف مواد اضافه مي‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016