سه شنبه 8 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهمينه ميلانی در اعتراض به حضور يک اسرائيلی در هيأت داوران از داوری جشنواره فيلم هند کناره‌گيری کرد، خبرآنلاين

سينما - تهمينه ميلانی در اعتراض به حضور يک اسرائيلی در هيئت داوران چهل و دومين دوره جشنواره بين‌المللی فيلم هند در گوا از داوری در اين جشنواره استعفا داد.

به گزارش خبرآنلاين، ميلانی دليل کناره‌گيری از داوری در جشنواره فيلم هند را اعتراض به حضور داور اسرائيلی و همدلی با مردم فلسطين عنوان کرد و راهی ايران شد.

حضور کارگردان فيلم‌های «دو زن»، «نيمه پنهان» و «آتش‌بس» با واکنش‌هايی همراه بود.

ميلانی روز دوشنبه در يادداشتی که در اختيار خبرآنلاين قرار گرفت در اين زمينه توضيح داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او در بخشی از اين يادداشت با اشاره اينکه داور اسرائيلی در آخرين لحظه‌ها به جمع داوران جشنواره فيلم هند اضافه شده، نوشته است: «جدا از مسائل سياسی، همدلی و همدردی من و اکثر هنرمندان جهان و ايران با مردم فلسطين جای شک ندارد. چرا که اساسا هر انسان متعهدی نسبت به ظلمی که از طرف اسرائيل غاصب به مردم اين سرزمين شده است واکنش انتقادی و عاطفی دارد. و من هم يکی از آن‌ها هستم.»

چهل و دومين دوره جشنواره بين‌المللی فيلم هند ۲۳ نوامبر تا سوم دسامبر (دوم تا ۱۲ آذر) در گوا در هند برگزار می‌شود.

***

تهمينه ميلانی: همدلی من با مردم فلسطين جای شک ندارد

سينما - کارگردان فيلم‌های «نيمه پنهان» و «آتش‌بس» در يادداشتی درمورد داوری در جشنواره فيلم هند و انعکاس آن در مطبوعات توضيحاتی داد.


به گزارش خبرآنلاين، متن يادداشت تهمينه ميلانی که در اختيار خبرآنلاين قرار گرفته، به شرح زير است:

ليست کانديداهای داوری جشنواره گوا که به دست من رسيد، پذيرفتم داور اين جشنواره باشم. در ميان داوران نام آقای لی يونگ وان دبير جشنواره پوسان کره و خانم سوزان بيير اهل دانمارک که فيلم او سال گذشته برنده اسکار بهترين فيلم خارجی شده بود، بيش از پيش مرا ترغيب کرد تا جهت آشنايی بيشتر با عقايد اين خانم فيلم ساز هنرمند، در هيئت داوران جشنواره حضور داشته باشم.

متاسفانه خانم بيير به سختی بيمار و بستری شد و مسئولين جشنواره، بدون آگاهی ديگر داوران در روزهای واپسين داور ديگری را جايگزين ايشان کردند. نام اين داور دن وولمان کارگردان بازنشستهٔ مستقل از ر‍ژيم صهيونيستی بود.

با آگاهی از حضور ايشان چند روز پس از شروع جشنواره، حتی يک لحظه هم به ذهن من خطور نکرد که به دليل موقعيت جغرافيايی که اين هنرمند مستقل در آن به دنيا آمده، بايد به حضور ايشان اعتراض کنم، چرا که هيچ يک از داوران شرکت‌کننده در جشنواره‌های معتبرسينمايی نمايندهٔ کشورخود نيستند و بر خلاف ورزشکاران که به عنوان نماينده کشور خود در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند، شخصيت حقيقی دارند و به دليل سوابق و شان هنری خود دعوت می‌شوند.

برای من باورکردنی نيست که حضور من در کنار اين کارگردان مستقل، که چه بسا اعتراض بيشتری از ما نسبت به سياست‌های کشورش دارد، واکنش برخی از افراد را در داخل ايران برانگيخته است. جدا از مسائل سياسی، همدلی و همدردی من و اکثر هنرمندان جهان و ايران با مردم فلسطين جای شک ندارد. چرا که اساسا هر انسان متعهدی نسبت به ظلمی که از طرف اسرائيل غاصب به مردم اين سرزمين شده است واکنش انتقادی و عاطفی دارد. و من هم يکی از آن‌ها هستم.

به گزارش خبرآنلاين، حضور ميلانی در هيئت داوران چهل و دومين دوره جشنواره بين‌المللی فيلم هند واکنش‌هايی به همراه داشته است.

جمال شورجه کارگردان سينمای ايران روز دوشنبه در يک گفت‌وگو با انتقاد از ميلانی، گفت: «اگر او مانند ورزشکاران برخورد می‌کرد از منزلت بيشتری برخوردار بود تا اينکه در کنار داور صهيونيستی بنشيند و دوشادوش وی که نمادی از يک دژخيمان است به قضاوت آثار هنری بپردازد.»

چهل و دومين دوره جشنواره بين‌المللی فيلم هند ۲۳ نوامبر تا سوم دسامبر (دوم تا ۱۲ آذر) در گوا در هند برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016