چهارشنبه 25 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی معلم: دلايل استعفا از صنف واحد تهيه‌کنندگان، سينمای ايران در آستانه ورشکستگی، مهر

يک تهيه‌کننده سينمای ايران با تاکيد بر اينکه سينمای ايران بدون ‌حمايت دولت تا سال آينده ورشکسته خواهد شد درباره ارزيابی خود از سی‌امين جشنواره فيلم فجر گفت: تصور نمی‌کنم سی‌امين جشنواره فيلم فجر نيز جشنواره خوبی باشد.

علی معلم درباره استعفا از صنف واحد تهيه‌کنندگان به خبرنگار مهر گفت: استعفای من از هيئت مديره صنف واحد تهيه‌کنندگان به اين دليل بود که ديگر علاقه‌ای به انجام کار صنفی نداشتم چرا که احساس می‌کنم اين کار در شرايط ما معنای خاصی ندارد. البته شايد کسانی که همچنان در اين صنف مانده‌اند احساس مفيد بودن می‌کنند اما من چنين حسی نداشتم و نمی‌خواستم به کاری به زعم خود بيهوده ادامه دهم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به وضعيت سينمای ايران در سال ۹۰ افزود: به نظر می‌رسد وضعيت سينما امسال از سال گذشته بهتر بوده است. اما اين به آن معنا نيست که شاهد اوضاع طبيعی هستيم؛ بلکه وضعيت سينمای ميانه ‌ما به کلی خراب شده است. اين از شکست خوردن ۲۰ فيلم از ميان ۳۰ اثر به وضوح به چشم می‌خورد و وضعيت نگران کننده‌ای را شاهد هستيم.

تهيه‌کننده فيلم‌ سينمايی "آل" با بيان اينکه به عنوان تهيه‌کننده بخش خصوصی تمايلی ندارد از نظر اقتصادی کسی را به سرمايه گذاری در سينما ترغيب کند،‌ تصريح کرد: سطح عمومی سينمای ايران به ورشکستگی نزديک می‌شود به ويژه که در بخش ويدئو نيز با پايين آمدن تيراژها ضعف مالی به وجود آمده است و نمايش غيرقانونی فيلم از طريق شبکه‌های ماهواره‌ای و اينترنتی نيز بر اين معضل دامن می‌زند.

وی يادآور شد: علاوه بر اين امکان دانلود فيلم‌ها در اينترنت تمام منابع مالی را از بين برده است و به نظر می‌رسد تا يک سال ديگر تنها راه کارکرد سينما کمک‌های دولتی است و سرمايه خصوصی به شدت تضعيف خواهد شد بنابراين تصور نمی‌کنم سی‌امين جشنواره فيلم فجر نيز جشنواره خوبی باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016