پنجشنبه 10 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مي‌خواهيد خواننده مجاز شويد يا غير مجاز؟! گزارش ايسنا از تبليغاتي كه خواننده مي‌سازند

يك تراكت، يك شماره تماس و جملاتي چون «بدون هيچ هزينه‌اي خواننده شويد!»، «تهيه‌ي آلبوم موسيقي تخصص ماست»،« سفارش تك آهنگ پذيرفته مي‌شود»،«هيچ گونه هزينه‌اي جهت تنظيم آلبوم خود نپردازيد»،«‌از استعدادهاي جوان خوانندگي حمايت مي‌كنيم» و ... كافي است تا آنهايي را كه آرزوي خواننده شدن را دارند، وسوسه كند.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، وقتي از گوشه كنار خيابان‌هاي شهر گذر مي‌كنيم، كافي است كمي دقيق‌تر به آگهي‌هاي نصب شده بر در و ديوار بنگريم تا در ميان حجم بالاي تبليغات كلاس‌هاي كنكور و كاريابي، اين بار نمونه تبليغي « آرزوي ما اين است كه ستاره‌ي قلب مردم شويد و قله‌ي معروفيت را درزمان كمتر‌ي طي كنيد» را ببينيد و اولين تماس را براي خواننده شدن يا انتشار آلبومي كه مدتها فكرتان را مشغول كرده است،بگيريد.

پس از جمع‌آوري اين تراكت‌ها‌ به‌عنوان علاقه‌مند به خوانندگي با يكي از اين به اصطلاح تهيه‌كنندگان تماس گرفته و گفتيم: «مدت‌هاست به دنبال فرصتي براي خواننده شدن هستم.» هنوز جمله تمام نشده بود كه با چنين پاسخي مواجه شديم:«اگر بخواهيد‌، خواننده‌ي مجاز شويد‌، بابت هر قطعه بايد يك ميليون و 500 هزار تومان پرداخت كنيد و اگر بخواهيد خواننده‌ي غير مجاز شويد،‌ مساله چيز ديگري است و هزينه‌هايتان كاهش مي‌يابد. درباره‌ي ترانه، آهنگ و تنظيم هم خيالتان راحت باشد. بهترين‌هاي موسيقي را در اختيارتان قرار مي‌دهيم.»

اما وقتي تقاضاي ملاقات حضوري در دفتر كار آقاي تهيه‌كننده را مطرح كردم، اين بار با اين پاسخ مواجه شديم: «لازم به ديدار حضوري نيست،‌ خودمان با شما جهت ضبط در استوديو تماس مي‌گيريم.»

از او مي‌پرسيم كه آيا تا به حال هنرمند مطرحي را به جامعه موسيقي معرفي كرده‌ايد يا نه؟ كه اينگونه پاسخ مي‌دهد: «قطعا اين اتفاق براي ما بسيار رخ داده و يكي از هنرمنداني كه او را به جامعه‌ي موسيقي معرفي كرديم و امروز خواننده‌ي بسيار معروفي شده‌، بابك جهانبخش است.»

اين ادعا فرصت خوبي بود كه با بابك جهانبخش تماس بگيريم و از او بپرسيم كه واقعا چگونه خواننده شده است؟

اما جهانبخش سوال ما را اين گونه پاسخ داد:‌ «بنده موسيقي را آكادميك آغاز كردم و تحصيلاتم را در اين زمينه در آلمان پشت سر گذاشتم. پس از بازگشت به ايران از صدا و سيما مجوز گرفتم و ناظر كيفي اثرم نيز مجتبي ميرزاده بود پس از آن هم تلاش كردم زماني را به فراگيري سلفژ و آهنگسازي اختصاص دهم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جهانبخش درباره‌ي انتشار اولين آلبومش هم اين گونه توضيح داد:«سرمايه‌گذار آلبوم اول يكي از دوستان پدرم بود. اين آلبوم با كمترين هزينه‌ي ممكن يعني 4 ميليون تومان جمع شد‌ چرا كه بسياري از اقدامات را به تنهايي براي اين آلبوم انجام دادم و آهنگسازي اثر نيز برعهده‌ي پيام هوشمند بود.»

اين خواننده‌ي پاپ درباره‌ي نحوه‌ي انتشار آلبومش گفت: «آن زمان پشت تمام آلبوم‌هاي منتشر شده را مي‌خواندم و با شركت‌هاي مختلف تماس مي‌گرفتم تا اينكه محسن رجب‌پور ـ مدير شركت فرهنگي هنري «ترانه‌ي شرقي» ـ كار مرا شنيد و آن را منتشر كرد.»

وقتي دليل اين پرسش‌ها را به بابك جهانبخش گفتيم از وجود چنين افراد سودجويي اظهار تاسف كرد و افزود:

«‌اي كاش تمام جوانان علاقه‌مند به خوانندگي اين نكته را در نظر داشته باشند كه خوانندگان با زحمت به جايي رسيده‌اند و هيچ كس با پول بالا نمي‌رود. بنده در شرايط سختي زندگي كردم اما وقتي نام كشور آلمان در سابقه‌ي من ديده مي‌شود همه به گونه‌اي ديگر مي‌انديشند.»

او معتقد است:‌« بعضي‌ها ديگري را نردبان مي‌كنند براي اينكه خودشان به موفقيت برسند. متاسفانه چنين داستان‌هايي را زياد مي‌شنوم و حتي شنيده‌ام به نام ما بليت كنسرت نيز مي‌فروشند. خطاب به اين افراد سودجو بايد بگويم،بنده خودم آهنگسازم و نيازي ندارم به كسي پول بدهم تا برايم آهنگ بسازد.»

جهانبخش همچنين گفت: «شكايت از اين افراد سودجو آنقدر مشكل است كه بايد تمام زندگي‌ات را كنار بگذاري و....»

***

در ادامه‌ي پيگيري‌هايمان با سيد محمد ميرزماني ـ مدير دفتر موسيقي وزارت ارشاد ـ تماس گرفتيم اما متاسفانه پيگيري ايسنا تاكنون به نتيجه نرسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016