پنجشنبه 10 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

«روز رستاخيز» احمدرضا درويش در لندن آماده می شود، ایسنا

مرحله‌ي تدوين «روز رستاخيز» به نويسندگي و کارگرداني احمدرضا درويش به پايان رسيد و فيلم وارد مراحل‌ صداگذاري و ساخت موسيقي شده است.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تدوين جديدترين ساخته‌درويش پس از «دوئل» توسط طارق انوار تدوين‌گر نامزد اسكار در سال 2010 انجام شد و تمام مراحل پست پروداكشن فيلم در استوديويي در لندن در حال انجام است.

فيلمبرداري پروژه «روز رستاخيز» که از 16 بهمن ماه سال 88 همزمان با اربعين حسيني در شهرستان بم آغاز شده بود، پس از پشت سرگذاشتن بيش از 250 جلسه فيلمبرداري در شهرهايي چون شهداد كرمان، اصفهان، شاهرود، رباط کريم و تهران، 12 دي ماه 89 تمام شد.

«روز رستاخيز» از مقطع تاريخي مرگ معاويه تا شهادت امام حسين (ع) در روز عاشورا را روايت مي‌کند.

پيش بيني مي‌شود؛ جديدترين ساخته‌ي احمدرضا درويش كه موسسه «فرهنگ تماشا» آن را تهيه كرده است با زمان دو ساعت و 30 دقيقه براي نمايش عمومي آماده شود.

«روز رستاخيز» از 24 بازيگري که جزء نقش‌هاي پيش برنده هستند بهره برده است و در حدود 40 بازيگر ديگر و 7 بازيگر زن و مرد مهمان، مقابل دوربين حسين جعفريان مدير فيلمبرداري و علي برازنده فيلمبردار کار رفته‌اند.

به گزارش ايسنا،«آرش آصفي» که قرار است با «روز رستاخيز» به سينما معرفي شود، نقش «بُکِير» فرزند حربن يزيد رياحي را به عنوان يکي از کاراکترهاي اصلي اين فيلم برعهده دارد.

پوريا پورسرخ،حسن پورشيرازي، فرهاد قائميان،بابک حميديان، بهادر زماني،انوشيروان ارجمند،علي‌جاويدفر،انوش معظمي،حميد جديدي و ميرطاهر مظلومي از بازيگران «روز رستاخيز» هستند.

از بازيگران زن فيلم که به عنوان بازيگر مهمان مقابل دوربين رفتند مي‌توان از شقايق فراهاني، مهتاب کرامتي، ليلا بلوکات و زهره‌حميدي نام برد.

و بازيگران مرد مهمان فيلم عبارتند از: پرويز پورحسيني، سروش گودرزي و سيدجواد يحيوي.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بنا بر اين گزارش، در کناربازيگران ايراني، بازيگراني مهمي ازکشورهاي سوريه،عراق، لبنان کويت نيز مقابل دوربين «روز رستاخيز» رفته‌اند كه مي‌توان از جمال سليمان، طلحت حمدي، رضوان عقيلي، فواد سرور از سوريه، داوود حسين از كويت، يوسف شكرچي عراق، فواد ابراهيم از لبنان نام برد.

به گزارش ايسنا، مجيد ميرفخرايي طراح صحنه و لباس، محسن موسوي طراح گريم فيلم را برعهده داشته است.

اين فيلم از تكنيك‌هاي برتر جلوه‌هاي ويژه تصويري CGI بهره مي‌برد و با پرده عريض اسكوپ و بهره‌مندي از صداي دالبي ديجيتال ساخته مي‌شود.

به گزارش ايسنا،احمدرضا درويش درباره‌ي «روز رستاخيز» به تازگي نوشته است:«ماجراي بي بديل کربلا پس از قرنها ، در فرم‌هاي آييني، اجتماعي و فرا ملي متجلي شده است.پژواک نداي حسين (ع) همچون مسيح (ع) همه را به عدالت، شَفقّت ، آزادگي و کرامت انسان بشارت مي‌دهد.

گرچه اشک و حسرت در عزاي حسين (ع) گواهِ دلدادگي به اين نمادِ حقيقت است ولي به گمان من فضيلتِ پاسخ به اين پرسش کمتر از فضيلتِ ماتم بر او نيست.

"به راستي راز جاودانگي حسين (ع) چيست؟"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016