جمعه 25 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فایل ژنتیک مجرمان سابقه دار تهیه می شود، مهر

شیراز - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از تهیه فایل ژنتیک همه مجرمان سابقه دار در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شجاعی ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز آموزش و تحقیقات پزشکی قانونی استان فارس در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای کشف جرم و جلوگیری از جرم و جنایت، بانک ‍ژنتیک تاثیر زیادی دارد که در این خصوص قرار است سال آینده فایل ژنتیک همه مجرمان سابقه دارد را تهیه و وارد بانک کنیم.

وی ادامه داد: پیش بینی شده که سال آینده 10 مرکز در 10 نقطه کشور راه اندازی شود که برخی از استانها را نیز پوشش دهند و در وهله اول فایل ژنتیک مجرمان را تهیه و اطلاعات در بانک مرکزی که در تهران تاسیس می شود وارد خواهد شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: با تشکیل این بانک در صحنه های جرم و حوادث و اتفاقات اگر نیاز شد به بانک مراجعه صورت می گیرد.

شجاعی بیان کرد: در صحنه جرم برای ما بررسی تمام آثار جرم از این بابت که چه کسانی در صحنه جرم بودند، DNA را به دست آورده و وارد بانک ژنتیک کرده و هویت افراد را مشخص می کنیم و در این راستا مجرمان به سرعت شناسایی می شوند.

وی با اشاره به کاربرد دیگر بانک ژنتیک نیز بیان کرد: کاربرد دیگر این بانک در بحث حوادث است و از آنجایی که کشور ما حادثه خیز است و تلفات زیادی در این خصوص داریم پزشکی قانونی برای تشخیص هویت افراد حادثه دیده دچار مشکل است که اگر فایل ژنتیک افراد را در اختیار داشته باشیم کار شناسایی هویت افراد به راحتی صورت می گیرد.

افزایش 54 درصدی مرگ با گاز مونوکسید کربن

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون وضعیت رو به افزایش مرگهای با گازمونوکسیدکربن نیز بیان کرد: متاسفانه آمار سال 90 نسبت به سال 89 حدود 54 درصد رشد را نشان می دهد.

شجاعی ادامه داد: این هشداری است برای مردم که در استانداردهای وسائل مختلف مانند بخاری و... ایمنی را رعایت کنند.

وی یادآورشد: در سال 89 مسمومین با گازCO تعداد 203 نفر بوده که در سال جاری به 314 نفر رسیده ضمن اینکه در استان فارس نیز آمار سال گذشته تعداد 14 نفر و آمار امسال تعداد 18 نفر را نشان می دهد.

افزایش دو برابری حقوق کادر پزشکان تخصصی پزشکی قانونی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص وضعیت افزایش حقوق پزشکان این مجموعه نیز بیان کرد: امسال طرح فوق العاده خاصی تصویب شد ولی چون منبع تامین اعتبار آن درآمدهای اختصاصی سازمان بود و امسال هم ابتدای سال درآمدها در بودجه عمومی کشور برده شده بود با سختی مواجه شد اما برای سال آینده این کار عملی می شود.

وی با اعلام اینکه این افزایش به طور میانگین شاید به دو برابر برسد، افزود: البته این امر مربوط به حقوق کادر تخصصی پزشکان است زیرا حقوق کادر تخصصی پزشکان بسیار کم است.

شجاعی با اشاره به وضعیت نیروها نیز بیان کرد: کمبود نیرو در پزشکی قانونی بسیار وجود دارد و علت این امر نیز عدم جذب سازمان و عامل آن نیز پایین بودن حقوق و مزایاست.

وی تصریح کرد: در بحث پزشک کادر تخصصی کمبودهایی زیادی داریم به طوریکه حتی در برخی مناطق در حال مواجهه با تعطیلی مرکز هستیم.

چارت تشکیلاتی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به چارت تشکیلاتی این سازمان نیز بیان کرد: یکی از مشکلات ما چارت تشکیلاتی سازمانی است که از سال 79 تاکنون تغییر نکرده و ما خدماتمان را مطابق با آن سال ارائه می دهیم.

وی گفت: بر همین اساس کمبودها را نیز با نیروهای خدماتی و نیروهای قراردادی و شرکتی تامین می کنیم و دولت باید این چارت را با سرعت بیشتری به تصویب برساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کاهش قتل با سلاح سرد/ افزایش با سلاح گرم

شجاعی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درخصوص وضعیت آمارهای مرگ ناشی از تصادفات نیز گفت: آمار مرگ ناشی از این امر طی سال جاری 14 درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص وضعیت قتل با سلاح های سرد و گرم نیز بیان کرد: هرساله آمار قتل با سلاح سرد بالا بود که در این خصوص قوه قضائیه اقدامات جدی را در برنامه های خود قرار داد و بر این اساس آمار قتل با سلاح سرد با کاهش مواجه شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اضافه کرد: در بحث قتل با سلاح گرم نیز افزایش اندکی داشته ایم.

وی اضافه کرد: در استان فارس نیز قتل با سلاح سرد 38.8 درصد کاهش داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016